آغاز عملیات بتن‌ریزی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام (ره)

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک گفت: در حال حاضر خاکبرداری عرشه شرقی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) انجام و بتن‌ریزی بخش زیادی از شمع ها آغاز شده است.

حجت‌اله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معارضان اصلی این پروژه پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) شامل لوله‌های شرکت آب و فاضلاب و کابل‌های مخابراتی است که در حال حاضر مانع اجرای عملیات عمرانی پروژه نیست.

وی افزود: طبق برنامه زمان‌بندی شده، پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) تاکنون باید ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد که به دلیل مشکلات موجود در زمینه انحراف ترافیکی و تهیه میلگرد، عملیات اجرایی پروژه با تأخیر مواجه شد، از این‌رو میزان پیشرفت پروژه در حال حاضر ۹ درصد است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک ادامه داد: شهرداری با هزینه اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان بیش از یک‌هزار تن میلگرد برای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر تأمین کرده است که نیمی از این میلگردها در احداث تقاطع امام خمینی (ره) مورد استفاده قرار گرفت، از این‌رو آرماتوربندی به سرعت در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد کل ۳۴۲ شمع در پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره)، ۱۰۶ شمع در سایزهای مختلف آرماتوربندی و حفاری مکانیکی برای ۲۴ عدد از شمع‌ها انجام شده است که بتن‌ریزی ۲۰ عدد از این شمع‌ها نیز صورت گرفته است.

مرادی گفت: در تلاش هستیم تا پایان آبان‌ماه بتن‌ریزی دو عرشه پل را به انجام برسانیم تا بتوانیم قبل از آغاز فصول سرد سال، تردد در این مسیر را به شکل قبلی خود بازگردانیم و شهروندان برای عبورومرور خود با مانعی مواجه نباشند.

کد خبر 600788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.