۵ هزار تن گوشت بره، میش و بز مازاد عشایر خریداری شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: در حوزه نهاده‌های دامی، وظیفه ما این است که به صورت مصوب ۱۰درصد از نیاز تولیدکنندگان استان را تامین کنیم؛ در سال گذشته حتی تا ۳۰درصد از نیاز تولیدکنندگان نیز تامین شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نیلفروش، امروز _دوشنبه هفتم شهریورماه_ در نشستی با حضور خبرنگاران اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان متولی تنظیم بازار نهاده‌های دامی، فراورده‌های پروتئینی شامل گوشت قرمز، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ و در بعضی از مواقع حتی شیر تولیدی دامداران را خریداری می‌کند.

وی افزود: در حوزه نهاده‌های دامی، وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام این است که به صورت مصوب، ۱۰ درصد از نیاز تولیدکنندگان استان را تأمین کند که این مقدار در سال گذشته به ۳۰ درصد نیز رسیده بود. این نهاده‌ها شامل سویا، ذرت و جو بوده که پس از ترخیص از بنادر به استان منتقل شده که یا به صورت مستقیم به دست مرغداران ارسال شده و یا در انبارها ذخیره‌سازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: از سه ماه پیش تاکنون ۳,۵۰۶ رأس گوساله به وزن ۸۹۰ تن به ارزش ۱۹۴ میلیارد تومان خریداری شده است. همچنین ۶,۶۶۰ رأس بره نر پرواری با وزن ۱۳۰ تن به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

نیلفروش تاکید کرد: در سال گذشته موضوع خرید دام عشایر به طور ویژه دنبال شد و نزدیک به پنج هزار تن گوشت بره، میش و بز مازاد عشایر خریداری شد اما تاکنون ابلاغی برای خرید دام مازاد آن‌ها به استان نشده است.

وی با بیان اینکه با مردمی‌سازی یارانه‌ها پیش‌بینی شده بود که پس‌زدگی در بازار گوشت اتفاق بیفتد، گفت: به جهت کمک به دامداران، نرخ‌های مناسبی تعیین شد تا تولید آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشود؛ اصفهان دومین استان کشور است که با نرخ‌های بالا گوشت را از دامداران خریداری می‌کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال نزدیک به ۸,۰۰۰ تن به ارزش ۴,۴۲۰ میلیارد ریال گوشت مرغ خریداری شد. با توجه به ذخایر سال گذشته نزدیک به ۱۳ هزار تن موجودی گوشت مرغ منجمد در استان موجود است.

توزیع ۲۴۵ هزار تن نهاده ویژه مرغداران و دامداران از ابتدای امسال

وی با بیان اینکه ۲۴۵ هزار تن نهاده ویژه مرغداران و دامداران از ابتدای سال، توزیع شده است، گفت: توزیع نهاده در استان نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۶۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۱۴۶ درصدی توزیع مرغ و گوشت در استان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان ادامه داد: عرضه مرغ و گوشت قرمز در استان نسبت به سال گذشته ۱۴۶ درصد افزایش داشته است. بیش از سه هزار تن گوشت مرغ و گوساله منجمد و ۸۰ تن گوشت بره در استان توزیع شده که بخشی از این آمار مربوط به ادارات و ارگان‌های دولتی است و به بازار مربوط نمی‌شود. علاوه بر این بیش از ۱۴۰ هزار شانه تخم مرغ وارداتی از ترکیه وارد شده است.

نیلفروش افزود: ازجمله اقدامات ویژه می‌توان به تأمین ۱۲۱ هزار تن ظرفیت هشت واحد انباری در استان اشاره کرد؛ همچنین قراردادهایی ازجمله استحصال ۲,۵۰۰ تن روغن و کنجاله با کارخانه روغن گلبهار و تحویل بیش از ۶۶ هزار تن نهاده معوقه شرکت آریو تجارت منعقد شده است.

کد خبر 600678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.