راه‌اندازی سایت خانه سینماگران استان اصفهان

دبیر انجمن خانه سینماگران استان اصفهان با بیان اینکه ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر عضو پیوسته و وابسته این خانه هستند، گفت: به‌زودی سایت خانه سینماگران استان رونمایی خواهد شد و اکنون آرشیو آن کامل شده است.

اردلان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خانه سینماگران استان اصفهان از سال ۱۴۰۰ با دریافت مجوزها و طی کردن مراحل قانونی تشکیل شد و به‌عنوان تنها استان پس از تهران خانه سینما را با همان قدرت و تعداد صنف تشکیل داده است.

وی ادامه داد: در خانه سینماگران استان اصفهان، تمام کارگردان‌ها، بازیگران، فیلم‌نامه‌نویسان، دوبلرها، سینماداران، دستیاران، کارگران و تصویربرداران، گریمورها، انیمیشن، مدیران، تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان عضو هستند و بالای یک هزار نفر از افرادی که به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، به عضویت خانه درآمده‌اند.

دبیر انجمن خانه سینماگران استان اصفهان تصریح کرد: ایجاد بستر رفاهی برای هنرمندان و برقراری امنیت مالی و شغلی برای بازیگران، ساماندهی و معرفی آن‌ها از اهداف برگزاری خانه سینما است.

وی با بیان اینکه اعضا می‌توانند به‌صورت پیوسته و وابسته عضو خانه شوند، افزود: به‌زودی سایت خانه رونمایی خواهد شد و اکنون آرشیو آن کامل شده است.

محمدی گفت: در جشنواره فجر تنها استانی بعد از تهران در کشور هستیم که اصحاب هنر و رسانه سالن ویژه دارند و برای تماشای فیلم‌های فجر بدون نیاز به بلیت با صدور کارت امکان تماشا دارند.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل خانه سینماگران استان اصفهان کمک به پیشرفت فرهنگ و هنر از طریق تلاش در جهت حفظ و صیانت حقوق مادی و معنوی دست‌اندرکاران حرفه‌ای در امر تولید، توزیع و نمایش هنر صنعت سینمای استان از طریق ایجاد امنیت شغلی، تأمین اجتماعی و همچنین کمک به فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی به‌منظور ارتقای دانش معنوی و حرفه‌ای اعضا است.

دبیر انجمن خانه سینماگران استان اصفهان افزود: اکنون ۸۰۰ تا ۱۳۰۰ نفر عضو پیوسته و وابسته خانه سینماگران استان اصفهان هستند.

کد خبر 600593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.