رفع مشکلات حوزه پسماند خرم‌آباد دغدغه شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: به منظور عملیاتی کردن طرح و برنامه‌های سازمان‌های شهرداری شورای اسلامی شهر به سازمان‌های تابع به ویژه در حوزه پسماند مهلت سه ماهه داد تا در این مدت برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کرم نعمتی امروز _ هفتم شهریورماه_ در هفتادوچهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد که با محوریت پسماند برگزار شد، اظهار کرد: اگر بحثی در شورای اسلامی شهر به عنوان یک راهکار ارائه می‌شود، باید عملیاتی و نتیجه آن به شهروندان انعکاس داده شود.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در موضوع پسماند و دفع زباله‌های خانگی و پزشکی و صنعتی مهم بوده و به معضلی بزرگ تبدیل شده است، افزایش جمعیت و به دنبال آن تولید زباله به خاطر تغییر سبک زندگی شهری است که دفع این زباله‌ها به معضلی بزرگ برای شورای اسلامی شهر و شهرداری تبدیل شده است، با توجه به تحقیقات انجام شده، سرانه تولید زباله‌های خانگی به طور متوسط حدود ۷۶۰ گرم است و اگر مدیران شهری و دست‌اندرکاران حوزه بازیافت بتوانند روش‌های مؤثری در این زمینه ارائه دهند، می‌توانیم با طرح تفکیک زباله از مبدا گام‌های مؤثری برداریم و حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد این زباله‌ها در مبدا تفکیک شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به معضل پسماندهای بهداشتی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، گفت: در کلانشهرها در مراکز بهداشتی و درمانی کوره‌هایی ایجاد می‌شود و در همان مراکز بی خطرسازی زباله‌ها انجام می‌گیرد، اما در شهر خرم‌آباد این امکان تاکنون میسر نشده که از سازمان پسماند انتظار می‌رود، به صورت تخصصی و علمی در این حوزه ورود کنند و از مشاوران و متخصصان کمک گرفته شود تا با راهکارهایی که ارائه می‌دهند، هر چه سریع‌تر بی خطرسازی پسماند بیمارستانی را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: درخواست داریم جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب که خیابان‌های اصلی شهر جولانگاه آنها شده است و دنبال کردن طرح تفکیک زباله از مبدا با برنامه جدی و به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، افزود: با توجه به اینکه پیمانکاران حوزه پسماند قراردادشان رو به اتمام است، باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود، لذا به صورت تخصصی پیگیر موضوع هستیم.

حق جلسات به کارشناسان دعوت شده به کمیسون‌ها پرداخت شود

هوشنگ نصیری، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این جلسه در خصوص پرداخت حق جلسات به کارشناسان دعوت شده به کمیسون‌ها، اظهار کرد: لازم است با کارشناسانی که در کمیسیون‌ها حضور نمی‌یابند، برخورد شود.

وی با طرح این سوال که تخریب دیوار بیمارستان شهدای عشایر به کجا رسید؟، گفت: بوی تعفن در سطح شهر و سطل‌های زباله برای شهروندان آزاردهنده است که ضرورت دارد در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

جمع‌آوری پسماند باید به روز شود

عباس قلاوند، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه پسماند باید به روز جمع‌آوری و دفع شود و از روش‌های سنتی، ابتدایی سوختن و دپو نباید استفاده کرد، اظهار کرد: اگر سازمان پسماند نتوانسته است به استانداردهای لازم کلانشهرها برسد، باید دیگر دستگاه‌ها مثمانند ل استانداری پای کار بیایند و شورای اسلامی شهر نیز با دعوت از رؤسای سازمان‌ها به آنها طرح و برنامه خواهد داد.

کد خبر 600553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.