برای دست‌یابی به توافق مجدد جدی هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما برای دست‌یابی به توافق مجدد جدی هستیم و در این زمینه با جدیت وارد روند مذاکرات شدیم و منعطف عمل کردیم.

به گزارش ایمنا، ناصر کنعانی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که اجرای توافق باید به صورت دوجانبه شکل بگیرد و انجام شود و همه اعضای توافق باید به تعهدات خود ملتزم و پایبند باشند.

وی افزود: ما برای دست‌یابی به توافق مجدد جدی هستیم و در این زمینه با جدیت وارد روند مذاکرات شدیم و منعطف عمل کردیم، ابتکارات عدیده‌ای را در شرایط مختلف زمانی برای دستیابی به توافق مطرح کردیم و از هر ابتکاری هم که از سوی دوستان ما در منطقه مطرح شده است، استقبال کردیم و از نقش سازنده آنها نیز استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما در این زمینه جدیت داریم، اما یک طرف دیگر قضیه دولت آمریکا است باید ببینیم آیا دولت آمریکا در این رابطه اراده سیاسی لازم را برای دستیابی به توافق دارد یا خیر؟ آیا دولت آمریکا در این زمینه همچنان منتظر دیدگاه‌های رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند و آیا اولویت‌های رژیم صهیونیستی را ملاک تصمیم سیاسی قرار می‌دهد یا اولویت‌های منافع ملی دولت و ملت آمریکا.

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم که طرف آمریکایی این تدبیر و عقلانیت باشد و این اراده سیاسی شکل بگیرد که در قالب توافق عمل کنند و انتظارات جمهوری اسلامی ایران را که انتظاراتی قانونی، مشروع و تأیید شده است را لحاظ کنند و منافع طرف ایرانی را تضمین کنند.

کنعانی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهید یک تفاوت اساسی بین روش مذاکراتی در این دولت و دولت قبل در حوزه مذاکرات رفع تحریم‌ها نام ببرید، کدام مورد را ذکر می‌کنید؟، گفت: موضوعی که در ارتباط با تیم مذاکره‌کننده فعلی جمهوری اسلامی ایران می‌توانم بگویم این است که تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با جدیت وارد مذاکره شده و با خلاقیت عمل کرده است و در عین حال به خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران پایبند است.

منبع: ایرنا

کد خبر 600469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.