شورای شهر با گذر از دولت محوری به مردم محوری رسیده است

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: شورای اسلامی شهر با گذر از دولت محوری به مردم محوری یا شهروند سپاری به عنوان تبلور و نمود مشارکت اصیل مردمی در عرصه تصمیم‌گیری‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی هاشمی‌طاهری امروز _یکشنبه ششم شهریورماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه شوراها فعالیت اجرایی ندارند، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر با نظارت بر مدیریت شهری نقشی سازنده در توسعه شهر دارد.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهرها تبلور و نمود مشارکت اصیل مردمی هستند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان دو بازوی نظارتی و اجرایی نظام مدیریت شهری، نقش مؤثر و اساسی در روند اداره شهر ایفا می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان ادامه داد: شورای اسلامی شهر با گذر از دولت محوری به مردم محوری یا شهروند سپاری به عنوان تبلور و نمود مشارکت اصیل مردمی در عرصه تصمیم‌گیری‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی رسیده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شوراهای اسلامی شهر کارآمدترین ابزار حکومت محلی برای مدیریت شهری در راستای نهادینه شدن مشارکت مردم در ساختارهای تصمیم‌گیری محلی هستند، توسعه نقش آنها در امور مدیریت شهری و شهرداری، ضرورتی غیرقابل انکار است.

هاشمی‌طاهری گفت: شورای ششم شهر کاشان با اعضای فعال توانسته است در تحقق مطالبات مردمی گام‌های مؤثری بردارد و با پیگیری و برگزاری جلسات مهم در این مورد نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها دیدگاهی انتقال دهنده دارند، افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، حلقه وصل مردم و مسئولان هستیم و توانسته‌ایم در راستای خدمت به مردم چالش‌های شهر را پیگیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان اظهار کرد: پیگیری و محقق شدن موضوعات فرهنگی، محیط زیستی، عمرانی و ورزشی به‌ویژه ورزش بانوان از جمله اقدامات شورای دوره ششم بوده است.

کد خبر 600454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.