تقویت و تجهیز ناوگان ریلی پایتخت اقدام بزرگی است

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد تقویت و تجهیز ناوگان ریلی تهران یک قدم بزرگ باشد، شهرداری تهران متعهد شده که به طور جدی پیگیر این مسئله باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری‌هاشمی امروز _ یکشنبه ششم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ناوگان ریلی پایتخت، به‌طور جدی نیازمند افزایش واگن است، اظهار کرد: از این رو خرید، تجهیزات و قطعات نو برای بازسازی و نوسازی قطارهای مترو از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: موضوع نوسازی ناوگان متروی تهران از دولت‌های قبل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته بود، اما به نتیجه نرسید، با پیگیری‌های مستمر شورای ششم شهر و برپایی جلسات مداوم برای رفع این مسئله، به دنبال یافتن راه حل‌های مناسبی برای خروج از معضلات موجود هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر با تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران و شرکت بهره‌برداری مترو، قول داده‌اند که هرچه سریع‌تر ۶۳۰ دستگاه واگن مترو خریداری کنند، گفت: البته خبرهای امیدوارکننده‌ای رسیده که بر اساس آن دولت در حال پیگیری است تا خرید واگن‌های نو برای متروی تهران از محل کمک‌های دولتی امکان‌پذیر شود.

وی افزود: در هر صورت باید این موضوع را بپذیریم که نه تنها تأمین تمام قطارهای متروی مورد نیاز تهران، بلکه خرید یک رام قطار برای ورود به چرخه خدمات‌رسانی در مترو نیز مستلزم صرف وقت و هزینه فراوانی است، البته این موضوع به معنای آن نیست که دست روی دست بگذاریم و در حال حاضر پیگیر خرید واگن‌های جدید هستیم و به این منظور نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت مپنا اقدام شده است.

رضایت‌خاطر شهروندان در حمل‌ونقل ریلی فراهم می‌شود

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه قرار است بخشی از واگن‌های مورد نیاز متروی تهران از طریق این شرکت تولید شود، هر چند این موضوع نیز نیازمند طی شدن مراحل اولیه و دریافت استانداردهای لازم بوده و زمان‌بر است، تصریح کرد: به همین دلیل تا زمان تولید و خرید واگن‌های جدید نمی‌توانیم منتظر بمانیم و باید به صورت ویژه بازسازی و نوسازی واگن‌های فرسوده‌ای را که زمان اورهال و تعمیرات کلی آنها فرا رسیده است، نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: به تازگی در جلسه‌ای که با نماینده معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و مدیرعامل وقت شرکت بهره‌برداری مترو داشتیم، مقرر شد تا با بودجه‌ای که در اختیار این شرکت قرار می‌گیرد، به سرعت برای تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز و شروع بازسازی واگن‌های مترو دست به کار شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه، قرار شد تا شرکت بهره‌برداری مترو طبق آئین‌نامه‌های دولتی با تأمین‌کنندگان قطعات وارد مذاکره و عقد قرارداد شود و معاونت مالی و اقتصاد شهری نیز در چارچوب سقف اعتبارات، منابع مورد نیاز را تأمین و در اختیار سازندگان قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این اقدام یک قدم بزرگ برای تجهیز و تقویت ناوگان ریلی پایتخت باشد، زیرا شهرداری تهران متعهد شده که به طور جدی پیگیر این مسئله باشد و شرکت بهره‌برداری مترو نیز موظف است که قراردادها را با واگن‌سازهای داخلی و خارجی به سرعت منعقد کند. امیدواریم با این اقدام بتوانیم یک خروجی رضایت‌بخش برای شهروندان که در جابه‌جایی‌های خود از مترو استفاده می‌کنند، فراهم کنیم.

کد خبر 600374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.