توسعه فرودگاه زوریخ با استفاده از مواد دوستدار محیط زیست

مدیران فرودگاه بین‌المللی زوریخ، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر سوئیس در نظر دارند سکوی جدیدی در آن احداث کنند که به طور کامل از چوب ساخته خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرودگاه بین‌المللی زوریخ، که به عنوان دروازه اصلی ورود به سوئیس شناخته شده است، یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های سراسر اروپا به شمار می‌رود و در نتیجه، طراحی دوباره و رفع مشکلات احتمالی آن از اهمیت ویژه‌ای میان مدیران شهر برخوردار است. در همین راستا، برنامه‌ریزان زوریخ در نظر دارند سکوی جدیدی به آن اضافه کنند که به طور کامل از چوب، به عنوان ماده‌ای پایدار و دوستدار محیط زیست ساخته می‌شود، ضمن این‌که اصول هوشمندسازی نیز در آن پیاده خواهد شد.

توسعه فرودگاه زوریخ با استفاده از مواد دوستدار محیط زیست

مدیران زوریخ در سال ۲۰۲۰ یک رقابت بین‌المللی میان معماران برتر جهان برای طراحی سکوی جدید A برگزار کردند که گروهی از معماران متشکل از بیارکه اینگلس و چند معمار پرآوازه دیگر با طراحی مشترک این سکو، برنده رقابت شدند. معماران طراحی سبز را برای سکوی A پیشنهاد کردند که با استقبال زیاد برنامه‌ریزان زوریخ مواجه و قرار شد تا ۱۰ سال بعد از تأیید به مرحله اجرا در بیاید. این سکوی پایدار دروازه‌های متعدد، مراکز فروشگاهی، دفاتر اداری، یک سالن استراحت مجهز به بهترین خدمات و یک برج مراقبت ترافیکی را در بر خواهد گرفت.

توسعه فرودگاه زوریخ با استفاده از مواد دوستدار محیط زیست

ساختاری تحت عنوان “Raumfachwerk” در قلب سکوی A قرار خواهد گرفت که به آن استحکام و انعطاف کافی می‌بخشد. نمونه معماری سوئیس در سراسر این سازه نمایان خواهد بود و همین ویژگی این سکو را از سایر بخش‌های فرودگاه متمایز خواهد کرد.

پنل‌های خورشیدی سراسر بام سازه جدید را فرا خواهد گرفت و به تولید انرژی تجدیدپذیر منجر خواهد شد که خود نقش مهمی در افزایش پایداری ایفا خواهد کرد. علاوه بر این، پنجره‌هایی که سقف تا کف سکو را فرا خواهد گرفت، به هدایت نور طبیعی به فضای داخلی منجر خواهد شد و از این طریق، نیاز به مصرف انرژی شهری را به حداقل خواهد رساند.

توسعه فرودگاه زوریخ با استفاده از مواد دوستدار محیط زیست

کد خبر 600358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.