برگزاری مسابقات کوتاهی مو

عضو انجمن آموزشگاه‌داران اصفهان، با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات مهارتی آزاد کشوری کوتاهی مو طبق استانداردهای روز دنیا، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات، آشنایی با علوم تئوری و عملی جهانی و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

کورش زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ با توجه به زیرساخت‌های موجود، توانایی کشور و استعداد قشر جوان، تصمیم به برگزاری برنامه‌ای رایگان برای آرایشگران ایران گرفته شد که درحال‌حاضر سومین دوره آن و دومین دوره مسابقات مهارتی آزاد کشوری کوتاهی مو در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان طبق استانداردهای روز دنیا از چهارم لغایت ششم شهریورماه برگزار شد.

وی در حاشیه برگزاری مسابقات مهارتی کوتاهی مو، تصریح کرد: هنگامی که فردی برای آموزش یک مهارت یا مسابقه به کشور دیگری عزیمت می‌کند، مهارتی می‌آموزد که هماهنگ با فرهنگ ایرانی نیست، به همین علت استانداردهای اداره مهارت جهانی بومی‌سازی برای ایران و مسابقات مهارتی تحت نظارت فنی و حرفه‌ای طراحی شد.

نایب رئیس اول اتحادیه آرایشگران مردان اصفهان ادامه داد: با برگزاری این مسابقات، بسیاری از جوانان به جای سفر به کشورهای خارجی و خارج کردن ارز از کشور، در کشور خود به رقابت می‌پردازند و جوایز آموزشی نقدی و غیرنقدی به آن‌ها تقدیم می‌شود. در اختتامیه این مسابقات بالغ بر ۲۲ استان شرکت کردند و بسیاری از داوران نیز از سراسر کشور یاری کننده این مسابقات بودند.

شرکت ۸۰ نفر در مسابقات سال جاری

وی هدف از برگزاری این مسابقات را آشنایی با علوم تئوری و عملی جهانی، دانست و تصریح کرد: ۸۰ نفر در مسابقات سال جاری به رقابت پرداختند که ۲۰ نفر در رده سنی زیر ۲۰ سال و ۶۰ نفر در رده سنی بالای ۲۰ سال بودند و به همه شرکت‌کنندگان نیز به منظور ارتقای دوره‌های آموزشی آنلاین هدیه می‌شود.

زمانی با بیان اینکه مشابه مسابقه مذکور، طی سال گذشته در کشور فرانسه با ۴۴ رقابت‌کننده برگزار شده است، اضافه کرد: این مسابقه طبق مهارت‌های جهانی بومی‌سازی شده است و در این مسابقات همه فاکتورهای یک آرایشگر حرفه‌ای نظیر آداب لباس پوشیدن، بهداشت فردی و اجتماعی، ضایعات بدن، آسیب‌دیدگی‌ها و زبان بدن، مدیریت رفتارهای اجتماعی، ناهنجاری‌ها، هنجارها، کیفیت و مهارت مدنظر قرار می‌گیرد و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه به دستور اداره کل فنی و حرفه‌ای، همه افراد حاضر در این مسابقات بیمه شدند، گفت: مدل‌ها، همراه‌ها و تماشاگران از هفته قبل از شروع این مسابقات، اسامی و کارت ملی خود را ارسال کردند و برای آنها بیمه صادر شد.

به گزارش ایمنا، آرش اخوان طبسی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از روند این مسابقه بازدید کرد.

کد خبر 600300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.