"دوغ و دوشاب" در اطلاع‌رسانی تفحص از فولاد مبارکه یکی شده است

امام جمعه زرین‌شهر گفت: در تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه بعضی رفتارهای اشتباه باعث ناامیدی مردم شد و این مسئله مردم را نسبت به اصل نظام و بدبین کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان امروز یکشنبه _ ششم شهریورماه_ در نشست بصیرتی و در جمع نخبگان زرین شهر، اظهار کرد: برخی با گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه نابودی ریشه‌های نظام را نشانه رفته‌اند و این در حالی است که مجلس شورای اسلامی حسب قانون به وظیفه خود عمل کرده و از ابزارهای نظارتی خود استفاده کرده است.

وی افزود: اینکه برخی افراد این تحقیق و تفحص را که مسئولان نظام آن را برای نظارت در نظر گفته‌اند را دستمایه حمله به ریشه‌ها و ارزش‌های نظام قرار می‌دهند اشتباه بزرگی است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در قضیه تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه این رفتار اشتباه موجب ناامیدی بین مردم شد و این مسئله مردم را نسبت به اصل نظام و بدبین کرده است.

وی ادامه داد: در تحقیق و تفحص اعلامی مجلس به جای جهاد تبیین به حواشی پرداخته شد، به گونه‌ای در جامعه القا شد که "دوغ و دوشاب یکی است" در حالی که به هیچ عنوان اینگونه نیست و جای تأسف دارد که مجلس شورای اسلامی، نخبگان، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در این خصوص به درستی عمل نکردند.

باقریان اضافه کرد: هر مبلغی که طبق قانون، خارج از مسیر مصوب قانونی مصرف شود اختلاس صورت گرفته است، اما این مسئله به معنای دزدی نیست، چرا نخبگان و مدیران به جای جهاد تبیین با رفتار و گفتار خود باعث شدند مردم احساس ناامیدی کنند و به نهادهای ارزشی نظام بدبین شوند.

وی تصریح کرد: باید سوال کرد چرا با عملکرد اشتباه برخی افراد مردم به راحتی از واژه دزدی استفاده کرده و چنین مطرح کنند که مگر این کشور قوه قضائیه و سازمان بازرسی ندارد که این دزدی صورت گرفته است.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: بعضی رسانه‌ها نیز آتش‌بیار معرکه شده‌اند و هر روز به جای عمل به وظیفه شرعی، قانونی و اخلاقی خود به حواشی آن پرداختند، لذا ما به صراحت اعلام می‌کنیم که باید با تخلفات صورت گرفته به قاطعیت و جدی برخورد شود.

وی با بیان اینکه تحقیق تفحص شروع کار است، تاکید کرد: انجام تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه شروع کار است که قانون در بعد نظارتی مشخص کرده و بعد از تحقیق و تفحص قوه قضائیه باید با حساسیت موضوع را بررسی کارشناسی کند تا تکلیف و مجازات خاطیان را مشخص کند که با درایت ریاست قوه قضائیه این امر در حال شکل‌گیری است و قطعاً نتیجه به مردم اعلام خواهد شد.

کد خبر 600272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.