هیئت‌های مذهبی فرهنگ حسینی را ترویج دهند

رئیس شورای اسلامی شهرخرم‌آباد گفت: شورای اسلامی شهر باید در راستای ترویج فرهنگ حسینی هم‌گام با مداحان اهل بیت (ع) و هیئت‌های مذهبی گام بردارد و به تقویت مباحث مذهبی و دینی در شهر بپردازد تا شاهد آثار مثبت آن باشیم.

کرم نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش بی‌بدیل هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) در ترویج فرهنگ حسینی، اظهار کرد: در نظر داریم هم‌زمان با پایان ماه محرم و آغاز ماه صفر و اربعین حسینی از هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) تجلیل کنیم، همچنین پیگیر رفع مشکلات آنها هستیم.

وی با بیان اینکه ترویج مباحث دینی در شهر سبب کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود، لذا باید مد نظر مسئولان شهری در مناطق مختلف قرار گیرد، افزود: وجود مداحان اهل بیت (ع) و هیئت‌های مذهبی باعث شده است تا فضای شهر رنگ و بوی حسینی بگیرد، شورای اسلامی شهر نیز باید در راستای ترویج فرهنگ حسینی هم‌گام با مداحان اهل بیت (ع) و هیئت‌های مذهبی گام بردارد و به تقویت مباحث مذهبی و دینی در شهر بپردازد تا شاهد آثار مثبت آن باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به لزوم حمایت هیئت‌های مذهبی و مداحان توسط مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر به عنوان خانه شهروندان، پذیرای پیشنهادها، ایده‌ها و موضوعات فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ناب حسینی است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی مشکلاتی در برپایی مراسم عزاداری دارند، تصریح کرد: مدیریت شهری خرم‌آباد در تلاش است تا هیئت‌های مذهبی و موکب‌ها در ایام محرم و سایر مناسبت‌های مذهبی بتوانند به بهترین شکل ممکن مراسم مذهبی را برگزار کنند.

کد خبر 600270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.