اجرای ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر مراغه

شهردار مراغه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر مراغه اجرا شده است.

محمد مفتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تداوم اجرای عملیات فاز نخست طرح مسیر سلامت و ساماندهی حاشیه صوفی چای توسط معاونت عمرانی شهرداری مراغه، اظهار کرد: ️فاز نخست اجرای طرح مسیر سلامت در قالب ساماندهی حاشیه رودخانه صوفی چای با انجام عملیات خاکبرداری و زیرسازی ضلع غربی در حال اجرا است.

وی افزود: حجم خاکبرداری و خاک‌ریزی ۵۰ هزار متر مکعب، ️طول مسیر ۸۰۰ متر، ️اعتبار اولیه ۶۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

شهردار مراغه از اجرای طرح تعریض پل میدان بسیج با هدف تسهیل در تردد خودروهای عبوری و روان‌سازی ترافیک در ورودی شهر توسط شهرداری با ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح ۳۰۰ مترمکعب عملیات سنگی، ۲۰۰ متر مکعب بتن و ۱۵۰ متر جدول گذاری و یک هزار مترمربع آسفالت‌ریزی و نیز نصب المان فلزی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر مراغه اجرا شده است، ادامه داد: در این مدت ۸۴ هزار مترمربع از کمربندی توسط مدیریت شهری پخش آسفالت شده است.

شهردار مراغه اضافه کرد: در این مدت با حضور چند نفر از معاونان وزیر قول‌های مساعدی برای تأمین قیر مورد نیاز آسفالت معابر شهری مراغه که حدود سه هزار تن بوده، ارائه شده است.

مفتوحی گفت: بر این اساس و در راستای آسفالت ۴۰۰ هزار مترمربع از کمربندی‌های شهر مراغه که یکی از نیازهای مهم برای تسهیل در تردد شهرهای استان‌های همجوار آذربایجان غربی و کردستان بوده، نیاز به تأمین قیر مورد نیاز است تا شاهد مناسب‌سازی معابر شهری تا میدان مجلس باشیم.

شهردار مراغه افزود: امسال طرح‌های مناسبی برای پخش آسفالت معابر شهری انجام شده، که به بلوار ۵۵ متری پروفسور قنادی که مسیر تردد دانشگاهیان به دانشگاه سراسری مراغه بوده و نیز خیابان‌های شهید پرکار، معلم شمالی و پروین اعتصامی اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، مراغه دومین شهر بزرگ استان آذربایجان‌شرقی و مرکز شهرستان مراغه است. مراغه در جنوب‌غربی استان آذربایجان‌شرقی، شرق دریاچه ارومیه و دامنه جنوبی کوه سهند قرار گرفته است و از شمال به شهرستان تبریز، از شرق به شهرستان هشترود، از جنوب به شهرستان باروق و از غرب به شهرستان بناب دریاچه ارومیه محدود می‌شود.

کد خبر 600260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.