چه ارتباطی بین سابقه خانوادگی و افسردگی پس از زایمان وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زنان باردار با سابقه خانوادگی هرگونه بیماری روانی ممکن است پس از زایمان در معرض خطر افسردگی قرار بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین سابقه خانوادگی بیماری روانی و افسردگی پس از زایمان، ۲۶ مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنان با سابقه خانوادگی تشخیص‌های روان‌پزشکی در معرض خطر افسردگی پس از زایمان قرار دادند. به طوری که احتمال ابتلای آن‌ها به این بیماری دو برابر بیشتر از زنانی است چنین سابقه خانوادگی ندارند.

به گفته محققان، یافته‌های این مطالعه بدان معنا نیست که سابقه خانوادگی برخی زنان را محکوم به افسردگی پس از زایمان می‌کند. داشتن یک عامل خطر به صورت خودکار منجر به افسردگی پس از زایمان نمی‌شود، اما مهم است بدانیم چه عواملی برخی از زنان را در برابر این بیماری آسیب‌پذیرتر می‌کند.

توصیه شده است که مادران باید از نظر افسردگی پس از زایمان هم توسط متخصص زنان و زایمان و هم توسط متخصص اطفال نوزادشان، یعنی پزشکی که ممکن است اغلب آن‌ها را ویزیت کند، غربالگری شوند. آکادمی اطفال آمریکا، غربالگری مادران را در طول معاینات معمول نوزادان در شش ماه اول زندگی توصیه می‌کند.

کد خبر 600212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.