کاربرد سیستم‌های چندعاملی چیست؟

یک دکترای هوش‌مصنوعی گفت: یکی از کاربردهای مهم سیستم‌های چندعاملی، در زمینه خریدوفروش اینترنتی قابل مشاهده است که تحت عنوان عامل‌های خریدوفروش شناخته می‌شود.

حامد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کاربرد سیستم‌های چندعاملی در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: یکی از کاربردهای سیستم‌های چندعاملی در حوزه پرواز گروهی پهپادها مشاهده می‌شود که امروزه در صنایع نظامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ربات‌های بسیار کوچک همکار می‌توانند از طریق هواپیمایی به سمت هدف مورد نظر شلیک شوند و پس از حرکت به سمت سوژه به صورت ازدحامی و با همکاری یکدیگر به هدف مورد نظر حمله کنند.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: چنین حملاتی که تحت عنوان «حمله زنبوری» نیز شناخته می‌شود، جزو مخوف‌ترین سلاح‌های جدید و هوشمند به‌شمار می‌رود که تقریباً هیچ پدافندی نمی‌تواند با چنین حملاتی مقابله کند.

وی در رابطه با دیگر کاربردهای سیستم‌های چند عاملی گفت: یکی دیگر از کاربردهای مهم سیستم‌های چند عاملی در زمینه خرید و فروش اینترنتی مشاهده می‌شود که تحت عنوان عامل‌های خرید و فروش شناخته می‌شود.

شهبازی تصریح کرد: این عامل‌های خریدوفروش می‌تواند، به‌صورت یک برنامه کامپیوتری روی شبکه اینترنتی قرار بگیرد و عملیات خریدوفروش کالا، معاملات مختلف و برنامه‌های اقتصادی گوناگون را با همکاری یکدیگر انجام دهد.

وی افزود: یکی دیگر از کاربردهای مهم سیستم‌های چندعاملی که امروزه مورد توجه قرار گرفته، استفاده از آن‌ها در موتورهای جست‌وجوگر است که این نوع از سیستم‌های چند عاملی، تحت عنوان عامل‌های خزنده شناخته می‌شود.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک ادامه داد: این عامل‌های خزنده به‌صورت دسته‌جمعی به شبکه اینترنت وارد شده است و سایت‌های مختلف را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد، سپس اطلاعات موجود در شبکه‌ها را اندیس‌گذاری می‌کند.

وی اشاره کرد: پس از اندیس‌گذاری اطلاعات موجود در سایت‌ها، این عوامل با همکاری یکدیگر اندیس‌ها را جمع‌آوری کرده و به مرکز موتور جست‌وجوگر ارسال می‌کند تا موتور بتواند سایت‌های مختلف را بهتر مشاهده و تجزیه و تحلیل کند.

کد خبر 600207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.