برگزاری پویش عفاف و حجاب در سه ایستگاه متروی اصفهان

مدیر پویش «فرشتگان سرزمین من» اصفهان گفت: پویش عفاف و حجاب در ایستگاه‌های متروی اصفهان به اجرا گذاشته می‌شود که تاکنون این طرح در سه ایستگاه مترو عملیاتی شده است.

فروغ جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پویش عفاف و حجاب هم‌راستا با پویش «فرشتگان سرزمین من» در اصفهان اجرایی شد. طرح پویش فرشتگان سرزمین من از سوی کانال دختران چادری شکل گرفته است و عمر ۱۰ ساله‌ای دارد و در زمینه سبک زمینه عفیفانه بانوان کار می‌کند و تمرکز آن بر مسئله عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به اهداف این پویش افزود: ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب، ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر، پاسخ به شبهات، تولید محتوا، فراخوان مسائل روز، ارتقای سواد رسانه‌ای بانوان، معرفی الگوی سبک زندگی اسلامی از اهداف برگزاری این کانال دختران چادری است.

دبیر پویش فرشتگان سرزمین من با بیان اینکه از شش سال گذشته تاکنون، کانال دختران چادری، پویش فرشتگان سرزمین من را به‌صورت کشوری اجرا کرده است، تصریح کرد: فراخوانی از طریق کانال اعلام و با توجه به ظرفیت کانال، گروه‌هایی در سراسر کشور تشکیل می‌شود تا در فرصت‌های تعیین‌شده طرح‌هایی تعریف و به‌صورت مردمی و آتش به اختیار اجرایی شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۱۰۰ شهرستان این پویش را به‌طور هم‌زمان عملیاتی کردند و توانستند کاری بی‌نظیر را به ثبت برسانند. غالب افراد فعال در گروه‌ها را نوجوانان تشکیل می‌دهند و زنان در رده‌های سنی ۱۰ تا ۵۰ سال گروه‌ها را تشکیل داده‌اند و غالب اعضای گروه‌ها در شهرستان‌ها بین ۱۵ تا ۲۵ سال هستند.

جعفریان با اشاره به اینکه مدیر گروه باید حداقل ۱۵ سال داشته باشد، افزود: محدودیت سنی برای عضو شدن در گروه‌ها نداریم.

وی اظهار کرد: هویت‌سازی برای دختر ایرانی مسلمان، آموزش نوع تعامل زنان محجبه و خنثی‌سازی دوقطبی‌های منفی ایجاد شده از طرف رسانه‌های معاند، توجیه غیرمستقیم مخاطب (اقدامات غیرمستقیم و با استفاده از نشانه‌ها اثرگذار)، فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه زنان جهت انجام کارهای فرهنگی، ایجاد حس اعتمادبه‌نفس برای دختران، خنثی‌سازی تبلیغات منفی رسانه‌ها که دختران ایرانی محدود هستند و حجاب مانع فعالیت‌های اجتماعی و حضور آن‌ها در اجتماع شده است.

برگزاری پویش عفاف و حجاب در سه ایستگاه مترو اصفهان

مدیر پویش فرشتگان سرزمین من اصفهان گفت: آموزش کار تشکیلاتی و گروهی، اجرای هماهنگ طرح‌های تعریف شده در شهرستان‌ها، ایجاد کارگروه‌های شهرستانی، آشنایی افراد دغدغه‌مند در شهرستان‌ها با یکدیگر و برگزاری دوره‌های آموزشی تربیتی از این جمله است.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی امربه‌معروف، احساس لذت از زن بودن و دختر بودن، خلاصه نکردن زیبایی زنانه به‌ظاهر و توجیه این مورد که زیبایی و جمال زنانه بیشتر در روح و نوع خلقت او نهفته است، قدرتمندی زن و این‌که می‌تواند کارهایی بزرگ انجام دهد از دیگر اهداف است.

جعفریان تصریح کرد: این پویش در استان اصفهان توانسته است جایگاه خوبی به دست آورد و در چندین شهر شعبه داشته باشد که در آن مناسبت‌های هماهنگ به‌صورت اجرای کشوری بین همه شعب برگزار می‌شود که در این اجراها، به مناسبت‌های مذهبی بسنده نکردیم، مناسبت‌های ملی را نیز لحاظ کرده‌ایم.

وی افزود: تاکنون در مناسبت‌های مختلف، مانند روز دختر، روز مادر، ایام محرم، ایام اربعین، شب یلدا، تعطیلات عید نوروز هدایا و چالش‌هایی را در سطح شهر و در مکان‌های پر رفت‌وآمد اهدا کرده‌ایم و بدون کوچک‌ترین حاشیه‌ای، بازخوردهای بسیار مثبت از مخاطب دریافت کرده‌ایم.

مدیر پویش فرشتگان سرزمین من اصفهان گفت: اکثر افراد تشکیل‌دهنده گروه اصفهان از نوجوانان فعال فرهنگی است که در زمینه مختلف تبحر دارند که گروه اصفهان از معاونت‌های مختلف رسانه، روابط عمومی و اجرایی تشکیل شده است.

کد خبر 600153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.