رویکرد مدیریت شهری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویکرد مدیریت شهری در این دوره، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و شعار سال مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را به صورت کاربردی و عملیاتی مورد توجه قرار می‌دهیم.

حسن موحدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رویکرد حمایتی شورای ششم نسبت به فعالیت دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: مقوله حمایت از دانش‌بنیان‌ها از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار بوده است، به گونه‌ای که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سال جاری را سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» نام‌گذاری کرده‌اند و این مهم باید به صورت کاربردی و عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به زمینه فعالیتی شرکت‌ها در حوزه اتصالات و کنتورهای آب، ادامه داد: یکی از مسائل روز که تمام دنیا را درگیر خود کرده موضوع کم آبی است؛ دغدغه‌ای جهانی که گریبانگیر ایران و به دنبال آن استان خراسان رضوی و مشهد نیز شده است و باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به دغدغه‌مندی یک مجموعه صنعتی دانش‌بنیان برای بهره‌گیری از روش‌های پیشگیرانه از هدررفت آب، تصریح کرد: فعالیت این شرکت دانش‌بنیان با ۱۰ خط تولید و بیش از ۴۰۰ نیروی متخصص و فنی که میانگین سنی آنها ۲۸ سال است، فرصت و ظرفیت مغتنمی برای استان محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف و مأموریت‌های شورای اسلامی شهر تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف تأثیرگذار در سطح شهر است، از این نهادها، به ویژه شرکت آب و فاضلاب درخواست می‌کنیم که با تکیه بر روش‌های نوین و فناورانه در مسیر مدیریت صحیح‌تر منابع آبی گام بردارند و مانع از سوءاستفاده و هدررفت آب شوند.

موحدیان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های کنتورهای تولیدی این مجموعه صنعتی دانش‌بنیان امکان بررسی و پایش لحظه‌ای و برخط میزان آب مصرفی هر کنتور، شناسایی نشتی درون واحد، تعیین حد مصرفی آب است، خاطرنشان کرد: از این ظرفیت و ویژگی می‌توان به صورت پایلوت در چند شبکه آب‌رسانی و آبیاری فضای سبز شهرداری مشهد استفاده کرد.

وی افزود: رویکرد مدیریت شهری در این دوره، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و پس از بررسی کارشناسی و کارایی استفاده از این کنتورهای فناورانه، می‌توان سطح بهره‌گیری از خدمات و گستردگی استفاده از این کنتورها را مشخص کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد تمایل به استفاده از ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی دارد و در حوزه‌هایی که محصول ایرانی باکیفیت داشته باشیم، از خرید خارجی پرهیز خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، سامانه هوشمند مدیریت آب، بستری فناورانه است که در پیاده‌سازی شبکه آب‌رسانی هوشمند و نیز طرح تفکیک کنتور آب اشتراکی مجتمع‌های مسکونی و تجاری، با جمع‌آوری داده‌ها از کنتورهای آب هر یک از واحدها و تحلیل آنها به کمک علم داده‌کاوی، ضمن تعیین میزان دقیق مصرف آب هر واحد از جمله مسکونی، تجاری و صنعتی با شفاف‌سازی میزان مصرف و از بین بردن زمینه هرگونه اختلاف، تشخیص و اعلام نشتی و ترکیدگی در داخل واحدها و نیز تأسیسات ساختمان، امکان مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب را در کاربری‌های مختلف فراهم می‌کند.

کد خبر 600138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamide IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
    0 0
    ضمن تشکر از این محتوای ارزشمند بهتر بود نام مجتمع صنعتی مورد نظر رو هم ذکر میکردین. من به دنبال سامانه هوشمند مدیریت آب هستم که فقط شرکت طلایه مشهد رو میشناسم ولی متوجه نشدم شرکت مد نظر شما چیه!!؟