آغاز عملیات اجرایی ساماندهی جاده جلوان تا قبل از پایان سال

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه ساماندهی جاده جلوان تا قبل از پایان سال کلید می‌خورد که با تکمیل آن بخشی از مشکلات محله‌ جلوان و شهرک نگین رفع خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی این پروژه پس از ابلاغ مصوبه از سوی استانداری اصفهان، در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

علیرضا ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به توسعه محدوده شمال شرقی اصفهان، محله‌های منفصلی همچون حصه و جلوان در محدوده منطقه ۱۴ شهرداری به عنوان یکی مناطق حاشیه‌ای شکل گرفته است که مسیر دسترسی به این محله‌ها با مشکلاتی همراه بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مسیر دسترسی به محله‌های پیرامونی اصفهان در حریم شهر واقع شده است و اقدامات عمرانی در حریم شهرها، نیازمند مصوبات خاص است، باید مراحل قانونی و اداری آن طی می‌شد تا بتوانیم مسیری ایمن و عریض را برای این محدوده‌ها پیش‌بینی کنیم.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با اشاره به جاده جلوان حدفاصل خیابان عاشق اصفهانی شرقی تا اتوبان فرودگاه، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان تلاش کرد که با دریافت مجوزهای قانونی این مسیر را با عرض ۳۶ متر ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان یک معبر شرقی-غربی از سمت جاده زینبیه تا اتوبان فرودگاه با عرض ۳۶ متر پیش‌بینی کرده است؛ البته در حال حاضر معبر موجود است اما استانداردها و طرح هندسی لازم برای آن طراحی و اجرا نشده است؛ یک معبر شمالی-جنوبی نیز برای اتصال شهرک نگین به این مسیر به عرض ۲۴ متر توسط شهرداری اصفهان در نظر گرفته شده است.

ستوده با بیان اینکه مراحلی همچون دریافت مصوبه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان در راستای ساماندهی جاده جلوان انجام شده است، گفت: پس از ابلاغ این مصوبه سازمان طراحی شهرداری اصفهان برای طراحی و معاونت‌های حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شهری برای اجرای آن اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: پروژه ساماندهی جاده جلوان تا قبل از پایان سال کلید می‌خورد که با تکمیل آن بخشی از مشکلات محله‌هایی همچون جلوان و شهرک نگین رفع خواهد شد، گفت: عملیات اجرایی این پروژه پس از ابلاغ مصوبه از سوی استانداری اصفهان، در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

کد خبر 600135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.