فیشینگ کارت‌های بانکی با شگرد تماس تلفنی در واتساپ

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در پیام‌رسان واتساپ به بهانه برنده شدن در مسابقات صدا و سیما، اقدام به ارسال لینک درگاه جعلی و برداشت از حساب شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: درپی شکایت شهروندی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در واتساپ با وی تماس گرفته و پس از جلب اعتماد وی و ارسال لینک درگاه جعلی مبلغ هفت میلیون تومان از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در پیام‌رسان واتساپ تماسی دریافت که خود را مسئول روابط عمومی صدا و سیما معرفی و او را برنده مسابقه عنوان می‌کند، سپس به بهانه پرداخت هزینه ارسال جایزه با ورود به درگاه پرداخت جعلی از طریق لینک معرفی شده کل موجودی حساب او نیز برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات و موجودی حساب بانکی وی را به سرقت برده است که نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی وی را دستگیر کردند.

وی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افراد سودجو اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغواکننده می‌کنند و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده‌اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها می‌کنند.

کد خبر 600131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.