۶۴۰ میلیون یورو بابت خرید تجهیزات خط ۲ مترو مد نظر است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس قراردادی که با شرکت مپنا بسته شد مبلغ ۶۴۰ میلیون یورو بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت مراحل خرید تجهیزات خط دو مد نظر است تا زمانی که تونل‌ها آماده شد با سرعت مورد استفاده قرار گیرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص خط دوم قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: خط دوم قطار شهری در حال احداث و حفر تونل‌‎ها است. حفر تونل‌ها از سمت غرب تا نزدیکی بیمارستان آیت‌الله کاشانی پیشرفت کرده و حتی TBM نیز از آن قسمت خارج شده است و به کار خود را ادامه می‌دهد. از سمت شمال نیز دستگاه TBM تا نزدیکی میدان قدس آمده است.

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر دو دستگاه TBM در ایستگاه باباقاسم از تونل‌ها خارج شود و مراحل ریل‌گذاری و تجهیز و ساخت ایستگاه‌ها انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با قراردادی که با شرکت مپنا بسته شد مبلغ ۶۴۰ میلیون یورو بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت مراحل خرید تجهیزات خط دو در نظر گرفته تا زمانی که تونل‌ها آماده شد با سرعت مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم طی ۱۸ ماه آینده مترو از سمت خیابان کهندژ تا میدان امام حسین (ع) مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اضافه کرد: تلاش بر این است که فازهای دیگری از خط دو مترو ظرف سه سال آینده در اختیار شهروندان قرار گیرد.

قربانی گفت: مطالعات خط سوم قطار شهری نیز آغاز شده است و باید مجوزهای لازم دریافت شود، اما آنچه بیشتر مورد توجه است از سمت جنوب به شهر بهارستان و از سمت شمال به شاهین‌شهر بوده و اقدامات اولیه در حال انجام است. امیدواریم این خط شاهین‌شهر تا شهر بهارستان را پوشش دهد.

وی ادامه داد: اعتبارات مورد نظر برای قطار شهری امسال در بودجه در نظر گرفته شده است که با توجه به قرارداد مپنا از آنچه در نظر داشتیم، جلوتر هستیم.

کد خبر 600114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.