نقش شهرهای کوچک در هنر نباید نادیده گرفته شود

پژوهشگر تاریخ هنر معاصر گفت: امروزه هنر ایران به هنر در تهران ختم می‌شود و این در حالی که نباید نقش شهرهای کوچک را در هنر نادیده گرفت.

شهاب شهیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نشستی با عنوان «نگاهی به کانون‌های فراموش شده در هنرهای تجسمی» اظهار کرد: در این نشست تلاش شده به نقش شهرهای کوچک در برجسته کردن هنر و رشد و ارتقای آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هنر ایران تنها منحصر به تهران نیست، افزود: با توجه به گسترش ارتباطات و دیده شدن شهرهای کوچک در عرصه هنر و به ویژه هنرهای تجسمی، روایت‌های تازه ای از دنیای هنر جلوه کرد.

پژوهشگر تاریخ هنر معاصر تصریح کرد: بخش اعظمی از آثار هنری در تهران جمع شده است و جریان سازی می‌شود که طی دو دهه اخیر این رویه برعکس شده و شاهد مهاجرت معکوس هنرمندان از تهران به شهرهای کوچک هستیم.

وی با بیان اینکه تهران همواره زیست گاه هنرمندان بوده است که در نشست «نگاهی به کانون‌های فراموش شده در هنرهای تجسمی» به دنبال ارائه راهکاری برای دیده شدن نقش هنرمندان شهرستانی در شهرهای کوچک هستیم، افزود: امروزه مفهوم روستا و شهرهای کوچک تغییر کرده است و هنرمندان به شکل مقطعی و درازمدت اقدام به مهاجرت به کانون‌های کوچک‌تر می‌کنند.

شهیدانی با اشاره به اینکه هنرمندان شهرستان‌های مختلف از چه جایگاهی برخوردارند و چه سهمی باید در دیده شدن و برند شدن اقتصاد هنر باید داشته باشند، گفت: در مقاطعی به صورت پراکنده به اثرگذاری هنر در شهرستان‌ها پرداخته شده است اما همچنان جای کار دارد و فارغ از ایجاد حساسیت باید از یک دیدگاه جامعه شناسی و نقد هنری به آن پرداخت.

وی گفت: باید دید که هنرمندان در شهرستان‌ها با چه ابزارها و راهکارهای می‌توانند در عرصه هنر جریان سازی کنند.

گفتنی است نشست «نگاهی به کانون‌های فراموش شده در هنرهای تجسمی» امروز_یکشنبه ششم شهریورماه_ ساعت ۱۷ در گالری «نقش قلم» برگزار خواهد شد.

کد خبر 600099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.