خوداتکایی کشور در حوزه دارو با تکیه بر عزم راسخ داروسازان میسر می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز داروساز، گفت: خوداتکایی کشور در تولیدات دارویی با تکیه بر عزم راسخ داروسازان میسر می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پیام تبریک رئیس این دانشگاه به مناسبت فرارسیدن پنجم شهریورماه و روز داروساز آمده است: «زادروز دانشمند برجسته میهن محمدبن زکریای رازی، یادآور نقش علم داروسازی در تحول علم پزشکی و بهانه مناسبی برای بزرگداشت مقام داروسازان است که بی‌شک ارائه خدمات سلامت به جامعه بدون بهره از دانش آنان ممکن نیست.

امروز بیش از هر زمان قدردان جامعه داروسازی هستیم که علی‌رغم تحریم‌های خارجی، با تکیه بر علم نافع و عزم راسخ آنان و با همت اساتید و جوانان تلاشگر این حوزه، گام برداشتن در مسیر خوداتکایی کشور در تولیدات دارویی میسر شده است.

جامعه داروسازی همواره در برهه‌های حساس، دوشادوش سایر اعضای نظام سلامت تمام توان خود را برای خدمت به جامعه به کار گرفته است که از نمونه‌های آن می‌توان به طرح دارویاری اشاره کرد که اجرای آن بدون همکاری و تلاش شبانه‌روزی همکاران جامعه داروسازی امکان‌پذیر نبود.

در بحران کرونا نیز، افتخارات داروسازان و پژوهشگران کشور در حوزه تولید واکسن، تا ابد در تاریخ این مرز و بوم جاودان خواهد ماند و به خوبی می‌دانیم که با توجه به احتمال تغییر الگوی بیماری‌ها در آینده، داروسازان نقش بسیار مهمی برای حرکت به سمت تأمین داروهای استراتژیک خواهند داشت.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان یکی از قطب‌های علمی داروسازی کشور به خود می‌بالد که در طول دهه‌های گذشته در آموزش و تربیت داروسازان که بدون آنان تولید و تأمین دارو، ارائه خدمات و مشاوره دارویی و در نهایت زنجیره خدمات سلامت ناقص خواهد ماند، نقش اثرگذاری ایفا کرده است.

ضمن عرض تبریک به جامعه داروسازی کشور، به ویژه داروسازان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، آرزومندم نور دانش داروسازان همواره بر جان بیماران بتابد و از خداوند منان، سربلندی و بهروزی جامعه داروسازی را مسئلت دارم.»

کد خبر 600082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.