اسامی متخلفان بازار سرمایه افشا می‌شود/حسابرسی سرخابی‌ها دقیق نیست

رئیس سازمان بروس گفت: کنترل داخلی و حسابرسی در این دو باشگاه تا اکنون چندان دقیق نبوده و باید مسیری طی بشود تا به مرز شفافیت برسند و درآمدزایی خوبی داشته باشند؛ ممکن است این روند سه سال هم طول بکشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روزنامه ایران، مجید عشقی اظهار کرد: با توجه به اینکه درحال‌حاضر تأخیر در افشای اطلاعات ناشران بورسی و موارد تخلف بسیار کاهش یافته، بنابراین نظارت‌های مستمر سازمان بورس تشدید شده است. یکی از موارد و اقدامات مهم برای اولین بار در بازار سرمایه که سازمان بورس به تازگی دنبال کرده، انتشار آرای تخلفات است که بر این اساس، به فعالان بازار سرمایه اعلام خواهد شد که چه ناشرانی در سازمان بورس آرای تخلف دارند.

به عبارت بهتر، قرار است اسامی افراد یا ناشرانی که آرای منجر به جریمه نقدی، سلب صلاحیت و امثال این موارد دارند، در بازار سرمایه افشا شود.

سازمان بورس، نه تنها در مورد این دو باشگاه بلکه در مورد همه ناشران بورسی، شفافیت بیشتر را دنبال می‌کند. با توجه به وضعیت نماد این دو باشگاه در بورس، احکامی که برای این دو شرکت وجود دارد همانند سایر شرکت‌های پذیرش شده در بورس نیست چون ریسک سرمایه‌گذاری در این دو باشگاه، همچنان بالا است.

دو باشگاه مذکور برای نخستین‌بار وارد بازار سرمایه شده‌اند، بنابراین سرمایه‌گذاران در سرمایه‌گذاری در مورد این دو باشگاه باید دقت کنند و شفافیت در این دو باشگاه باید به صورت پلکانی صورت بگیرد. کنترل داخلی و حسابرسی در این دو باشگاه تا اکنون چندان دقیق نبوده و باید مسیری طی بشود تا به مرز شفافیت برسند و درآمدزایی خوبی داشته باشند که ممکن است این روند سه سال هم طول بکشد.

کد خبر 600045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.