راهنمای صفر تا صد خرید نخ بسته بندی

در صنعت بسته بندی از وسائل مختلفی برای کاربردهای گوناگون و جهت تولید و توزیع محصولات استفاده می‌شود. یکی از این وسائل ضروری «نخ بسته بندی» نام دارد.

این نخ اغلب از پلاستیک ساخته می‌شود و جهت بسته بندی کارتن، بسته شیرینی و دیگر انواع بسته بندی کاربرد دارد. در زمان خرید نخ بسته بندی بررسی مواردی مانند کیفیت ساخت، رنگ، سایز و غیره از اهمیت بالایی برخوردار هستند. همچنین شناخت انواع نخ بسته بندی موجود در بازار نیز باید در اولویت فرآیند خرید قرار گیرد. در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید نخ مورد نظر خود را تهیه کنید.

نخ بسته بندی چیست؟

برای تولید نخ بسته بندی از مواد اولیه بازیافتی پلاستیکی مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن درجه یک و موادی مانند کنف استفاده می‌شود. البته مواد مجاز دیگری نیز به ماده اولیه اضافه می‌شوند تا ویژگی‌های خاص محصول نهایی را ایجاد کنند. با وجود تولید کنندگان بی‌شمار و تقاضای بازار، نه تنها بازارهای داخلی به خوبی تامین شده‌اند بلکه اکنون پتانسیل بالقوه‌ای برای صادرات انواع نخ بسته بندی وجود دارد. از مزایای نخ بسته بندی می‌توان به قیمت مناسب، دسترسی آسان، کیفیت مناسب و استحکام بالا اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی که نخ بسته بندی بهتر است داشته باشد، مقاومت استاتیکی بالای آن است. این نخ باید فشارهای بالا را تحمل کند و به راحتی پاره نشود.

انواع نخ بسته بندی

در ادامه به انواع نخ بسته بندی به شرح زیر اشاره می‌کنیم:

نخ تابیده

نخ تابیده در اسباب کشی و بسته بندی کارتن استفاده می‌شود. این نخ ضخیم از چهار رشته نخ کادویی بهم تابیده شده ساخته می‌شود که نسبت به سایر نخ‌ها مقاومت و دوام بیش‌تری دارد. نخ بسته بندی نایلونی معمولاً در این موارد کاربرد زیادی دارد. هرچه میزان شفافیت در این نوع نخ بیشتر باشد، کیفیت نخ بالاتر است. این نخ در رنگ‌های سفید، قرمز و دودی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نخ بی لر

نخ بی لر معمولاً قطر کمی دارد و از پلی پروپیلن و مواد آنتی یو وی (Anti UV) ساخته می‌شود. نخ بی لر با نام نخ پرس یا عدل بندی نیز شناخته می‌شود.

راهنمای صفر تا صد خرید نخ بسته بندی

از نخ بی لر برای بسته بندی علوفه، یونجه و غیره استفاده می‌شود. این نخ از تنوع رنگی بالایی برخوردار است که از این طریق می‌توان محصولات مختلف با رنگ خاصی بسته بندی کرد. در واقع این نخ‌ها دارای طیف رنگی خاصی هستند. تنوع گسترده در رنگ‌ها باعث می‌شود تا کارگران بتوانند محصولات کشاورزی را به راحتی از سایرین تشخیص دهند.

نخ کادو

نخ کادو همان نخ بسته بندی کنفی تزیینی است که آن را در سبزی فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها مشاهده کرده‌اید. ضخامت و وزن این نخ نسبت به انواع نخ بسته بندی کمتر است. نخ کادو به صورت رول شده و در رنگ‌های گوناگون تولید می‌شود. نخ بسته بندی شیرینی و نخ بسته بندی سبزی از موارد مصرف نخ کادو هستند. این نخ همچنین به طور گسترده در بسته بندی جعبه‌های کادویی استفاده می‌شود.

نخ گلخانه

از نخ گلخانه برای بالا نگه داشتن بوته‌ها و جلوگیری از افتادگی گیاهان استفاده می‌شود. این نخ به طور گسترده در کشت محصولاتی مثل گوجه، فلفل، خیار و سایر محصولات گیاهی به کار گرفته می‌شود. برای پرورش گیاهان مختلف و بهینه کردن فضای گلخانه می‌توانید از این نخ استفاده کنید. از دیگر کاربردهای نخ گلخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

● محکم کردن و بستن درب کارتون‌ها و جعبه‌ها

● جهت دوختن درب گونی‌های سیب‌زمینی و پیاز

● کاربرد در صنایع دستی و زیباسازی کارهای چوبی

● بستن آجربند با نخ

● بستن جاروها

● سنگین کردن تور ماهیگیری

نخ دروگر

نخ دروگر یا نخ یونجه برای بسته بندی علوفه کاربرد دارد. استفاده از این نخ باعث می‌شود علوفه جای کمتری گرفته و حمل و نقل آن‌ها به راحتی انجام شود. نخ‌های بسته بندی دروگر و نخ بی لر در صنعت کشاورزی کاربرد زیادی دارند. برای بسته بندی محصولاتی نظیر یونجه، جو و گندم معمولاً از نخ دروگر استفاده می‌شود. امکان استفاده از این نخ‌ها در ماشین‌های دروگر وجود دارد. مقاومت این نخ بسیار بالاست و برای کاربردهای سنگین و شرایط کاری سخت به کار گرفته می‌شود.

نخ پلی پروپیلن

نوعی نخ مصنوعی است که از پلی پروپیلن تولید می‌شود. این نخ کاربردهای زیادی دارد اما بیشتر برای مصارف بهداشتی و تولید فیلترهای نخ تابیده میکرونی و انواع گونی به کار می‌رود. یکی از اصلی‌ترین موارد کاربرد نخ پلی پروپیلن در تولید فرش ماشینی است. کاربرد عمومی‌تر این محصول عبارتند از:

● لباس‌های تابستانی (مناسب برای دفع عرق)

● ماسک‌های صورت برای بیماران و بیمارستان‌ها

● پوشش دیوار

نخ کشاورزی

نخ کشاورزی نوعی نخ پلیمری است که برای بستن بوته کاربرد دارد. از این نخ برای انواع صیفی جات از قبیل گوجه، خیار، فلفل و سایر گیاهان استفاده می‌شود.

راهنمای صفر تا صد خرید نخ بسته بندی

طرز استفاده از نخ کشاورزی به این صورت است که بوته به یک سر نخ وصل می‌شود، سپس سر دیگر نخ را به قسمت بالای گلخانه متصل می‌کنند. با این روش امکان پرورش بوته بیشتر وجود دارد. همچنین این نوع نخ‌ها بسته به نوع محصول در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند.

کلام آخر

نخ بسته بندی با الیاف پلاستیکی و کنفی تولید می‌شود. عمده نخ‌های بسته بندی موجود در بازار پلی اتیلن و پلی پروپیلن هستند. جهت خرید نخ بسته بندی با کیفیت از اینجا اقدام کنید. نخ‌هایی مانند بی لر و دروگر در برابر اشعه خورشید، خوردگی و تنش استحکام بسیار خوبی دارند. از این دو نخ به طور گسترده در کاربردهای مختلف استفاده می‌شود و نسبت به دیگر نخ‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. از نخ بسته بندی در صنایع مختلف کشاورزی، غذایی، صنعتی، خانگی به وفور استفاده می‌شود.

کد خبر 600032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.