ریزش سنگین بازار رمزارزها

بازار رمزارزها امروز شاهد افت سنگینی بود؛ بیت‌کوین با کاهش ۶درصدی به محدوده حمایتی ۲۰ هزار دلار بازگشت، اتریوم افت ۱۰ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک هزار ۴۸۸ دلار قرار گرفت، رمزارز بی‌ان‌بی با افت پنج درصدی در سطح ۲۷۹ دلار قرار گرفت و سایر رمزارزهای بازار نیز روند نزولی را سپری کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای به ترتیب به محدوده ۸۹۹ و ۴۴ میلیارد دلار رسید؛ دامیننس بیت‌کوین در محدوده ۴۰.۷۳ واحد قرار گرفت و همچنان در حال از دست دادن قدرت بازار خود است، شاخص ترس و طمع تغییر محسوسی نداشت و در سطح ۲۸ واحد باقی ماند، بر اساس بررسی‌های تکنیکالی انجام شده پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین پس از پولبک به سطح شکسته شده خود در محدوده ۲۲ تا ۲۳ هزار دلار دچار اصلاح قیمتی شد و این روند تا سطح ۱۸ تا ۱۵ هزار دلار می‌تواند تداوم یابد.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۱ هزار و ۱۴۹ دلار

تغییرات: افت ۵.۹۲ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۴۸۹ دلار

تغییرات: افت ۱۰.۴۱ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۷۹ دلار و ۶۳ سنت

تغییرات: افت ۳.۳۹ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۳۲ دلار

تغییرات: افت ۴.۳۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۳۱ دلار

تغییرات: افت ۷.۵۷ درصدی

سولانا (SOL): ۳۱ دلار و ۶۰ سنت

تغییرات: افت ۸.۹۳ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۳۲ دلار

تغییرات: افت ۶.۹۱ درصدی

پالیگان (polygon): ۰.۷۶۵ دلار

تغییرات: افت ۵.۶۲ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۹۲ سنت

تغییرات: افت ۵.۶۲ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۱۵ دلار

تغییرات: افت ۵.۵۷ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۰ دلار و ۳۹ سنت

تغییرات: افت ۲.۲۱ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ریزش سنگین بازار رمزارزها

حمایت: ۲۰ هزار دلار

مقاومت: ۲۴ هزار دلار، سقف کانال از دست رفته

پیش بینی: احتمال تداوم روند شاخه اصلاحی تا سطح ۱۸ الی ۱۵ هزار دلار وجود خواهد داشت، نگاه باید به حفظ سطح ۲۰ هزار دلار باشد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

ریزش سنگین بازار رمزارزها

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش بازار رمزارزها در مقابل حوزه دیفای

ریزش سنگین بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع

ریزش سنگین بازار رمزارزها

اخبار بازار رمزارزها

شرکت زیرمجموعه انیموکا برندز ۴۵ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در حوزه NFT جمع‌آوری کرد

انیموکا برندز کی‌کی (Animoca Brands KK)، شرکت زیرمجموعه انیموکا برندز مستقر در ژاپن، روز جمعه اعلام کرده که ۴۵ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در حوزه NFT جمع‌آوری کرده است.

به گفته انیموکا برندز کی‌کی، این سرمایه از سوی میتسوبیشی یواف‌جی فایننشال گروپ (MUFG)، دومین گروه مالی بزرگ جهان و همچنین شرکت مادر انیموکا برندز جمع‌آوری شده است. هر کدام از این شرکت‌ها ۲۲.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این مبلغ ارزش زیرمجموعه ژاپنی انیموکا برندز را به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رساند.

افزایش جرایم مالی ناشی از ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

طبق گزارشی که در روز چهارشنبه منتشر شد، حدود ۷۵ درصد از تخلفات مربوط به قانون معاملات ارزی کشور کره جنوبی در سال جاری، مربوط به ارزهای دیجیتال بوده است. شایان ذکر است که ارزش تخلفات مذکور حدود ۱.۵ تریلیون وون (۱.۱ میلیارد دلار) است. بسیاری از این جرایم مربوط به افرادی بوده است که سعی کرده‌اند با استفاده از ارزهای دیجیتال، قوانین بانکی را برای انجام تراکنش‌های خارج از کشور دور بزنند.

امکان کاهش بار مالیاتی استارتاپ‌های فعال بازار ارزهای دیجیتال در ژاپن

بنا بر گزارشات موجود، دولت ژاپن ممکن است مالیات استارت‌اپ‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۱ کاهش دهد تا برای از خروج استارت‌اپ‌ها از این کشور جلوگیری کند.

هیروشی میکیتانی (Hiroshi Mikitani)، رئیس شرکت راکوتن گروپ (Rakuten Group)، در این زمینه گفته است که بیشتر ژاپنی‌ها برای شروع کسب‌وکار خود به سنگاپور می‌روند؛ زیرا انجام این کار در ژاپن احمقانه است. شایان ذکر است که ژاپن در حال حاضر از سود شرکت‌ها و افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، مالیات می‌گیرد.

شرکت کامبرلند باور دارد که ادغام عامل بسیار مهمی برای اتریوم است

کامبرلند (Cumberland)، شرکت فعال در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال، معتقد است که ادغام اتریوم، عامل بسیار مهمی برای این ارز دیجیتال خواهد بود.

بنا بر گفته‌های جونا ون بورگ (Jonah van Bourg)، مدیر بخش بازرگانی این شرکت، ارتقای اتریوم، روزانه ۲۰ میلیون دلار از فروش ماینرها را حذف می‌کند و نادیده گرفتن این مسئله غیرممکن است. در عین حال، کامبرلند باور دارد که بازار ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک شاهد لیکویید عمده‌ای نخواهد بود. این بدان معنی است که بیت کوین و آلت کوین‌های بزرگ، همراه با بازار سهام ایالات متحده به‌آرامی به حرکت خود ادامه و قیمت‌های متزلزل خود را گسترش می‌دهند.

تحقیقات موجود نشان می‌دهد که اکثر صادرکنندگان NFT ها مالکیت خود را حفظ می‌کنند

طبق تحقیقات شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، بررسی مجوزهای مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) برتر نشان می‌دهد که تقریباً تمام توسعه‌دهندگان NFTها، تنها مجوز استفاده از آن‌ها را به خریداران ارائه کرده‌اند تا همچنان مالکیت کامل NFTهای خود را حفظ کنند. از بین ۲۵ مجموعه برتری که گلکسی دیجیتال بررسی کرده است، تنها یک مجموعه به نام ورلد آف وومن (World of Women) سعی کرده است حقوق مالکیت معنوی توکن‌های خود را به خریداران اعطا کند.

علی‌رغم روند نزولی سال ۲۰۲۲، مقادیر زیادی بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده است

داده‌های بازار نشان می‌دهد که علی‌رغم روند نزولی ارزهای دیجیتال، در طول سال ۲۰۲۲ مقادیر زیادی بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده است. آخرین گزارش هفتگی آرکین ریسرچ (Arcane Research) نشان می‌دهد که از ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ تا کنون، بیشترین میزان خروجی بیت‌کوین از صرافی‌ها در ماه ژوئن به ثبت رسیده است. براساس نمودار منتشر شده در این گزارش، در ماه‌های ژانویه، مارس، جولای و آگوست نیز مقادیر زیادی بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده است.

چند صرافی ارز دیجیتال در افغانستان توسط پلیس تعطیل شد

پلیس افغانستان در هفته گذشته بیش از ۱۶ صرافی ارز دیجیتال را در ولایت هرات این کشور تعطیل کرده است. به گفته یکی از مقامات پلیس، در طی تعطیلی صرافی‌ها افرادی نیز دستگیر شده‌اند. ظاهراً تعطیلی صرافی‌ها مربوط به ممنوعیت معامله ارزهای دیجیتال است که در ماه ژوئن (خرداد) توسط بانک مرکزی افغانستان اعمال شده بود.

فروش مجموعه NFT های مشهور در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است

رقم فروش مجموعه‌های مشهور بازار توکن‌های غیرمثلی در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است. NFTهای بورد ایپ یات کلاب (BAYC) در این مدت حدود دو میلیون دلار فروش داشتند که در مقایسه با روز قبل حدود ۳۵ درصد رشد کرد است. در ۲۴ ساعت گذشته، حجم فروش مجموعه‌های میوتنت ایپ یات کلاب (MAYC)، آزوکی (Azuki) و کریپتوپانکس (CryptoPunks) هم به‌ترتیب حدود ۵۶ درصد، ۳۱۱ درصد و ۱۱ درصد رشد کرده است.

ویتالیک بوترین: مردم همچنان برتری پرداخت‌های ارز دیجیتال را دست‌کم می‌گیرند

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، به‌تازگی در توئیتر خود گفته است که مردم همچنان برتری پرداخت‌های با ارزهای دیجیتال در مقابل ارزهای فیات را دست‌کم می‌گیرند. وی باور دارد که پرداخت‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال بسیار راحت‌تر هستند و می‌توانند تراکنش‌های حوزه تجارت بین‌المللی، پرداخت‌های مربوط به مؤسسات خیریه و حتی پرداخت‌های داخل یک کشورها را هم انجام دهند.

توسعه‌دهنده تورنادو کش ۹۰ روز دیگر در زندان خواهد ماند

الکسی پرتسف (Alexey Pertsev)، توسعه‌دهنده میکسر اتریومی تورنادو کش، با اینکه هنوز به جرم مشخصی متهم نشده است، باید حداقل ۹۰ روز دیگر را در زندان بگذراند. دستگیری او خشم و نگرانی بسیاری از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال را برانگیخته است؛ چراکه آن‌ها معتقدند چنین اقدامی می‌تواند پیامدهایی جدی برای دیگر توسعه‌دهندگان این فضا داشته باشد. این حکم پس از آن صادر شد که دادگاه هلند درخواست وکلای پرتسف برای صدور قرار وثیقه را رد کرد.

نقشه بازار

ریزش سنگین بازار رمزارزها

کد خبر 600009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.