از واردات قطعات لوازم خانگی جلوگیری کنید

رئیس انجمن قطعه‌سازان لوازم خانگی گفت: دولت از واردات قطعاتی که مشابه داخلی دارند و تاییدیه استاندارد گرفته‌اند، جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرسل صدیق در نشست با میز تجارت خارجی اظهار کرد: قطعات ساخت داخل تاییدیه استاندارد را گرفته‌اند و دولت برای حمایت از این بخش، باید از واردات قطعات مشابه داخلی جلوگیری کند.

وی افزود: قطعه‌ساز در کنار محصول‌ساز کار می‌کند و با اجتماع، قطعات محصول تولید می‌شود. محصول‌ساز بیشتر به بازار هدف، مدیریت بازار و تنوع محصول می‌اندیشد، ولی قطعه‌ساز به محتوا، ماهیت قطعه و علم تولید قطعه توجه می‌کند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان لوازم خانگی با اشاره به اینکه صنایع خودرو و لوازم خانگی، جزو صنایع پیشرو هستند، افزود: سیاست دولت در برابر صنعت لوازم خانگی با صنعت خودرو متفاوت است. صنعت خودرو انحصاری است، ولی بیشتر صنعت لوازم خانگی توسط بخش خصوصی با نشان‌های متفاوت تولید می‌شود.

صدیق با اشاره به اینکه برای رقابت با تولیدات خارجی نیاز به دستگاه‌های روز است، گفت: خرید دستگاه‌ها برای تولید قطعات لوازم خانگی، نیاز به سرمایه فراوان دارد و از توان بخش خصوصی خارج است. دولت با سرمایه‌گذاری و دادن وام‌هایی با بهره پایین می‌تواند به قطعه‌ساز در خرید دستگاه با تکنولوژی روز کمک کند.

منبع: صداوسیما

کد خبر 599993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.