برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در اراک

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در مسیر اراک تا امامزاده محمد عابد خبر داد.

علیرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی مراسم بزرگ راهپیمایی اربعین، شهروندان اراکی همچون دیگر عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) خود را برای شرکت در مراسم با شکوه جاماندگان اربعین حسینی آماده می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از عاشقان امام حسین (ع) نمی‌توانند مسیر راهپیمایی اربعین را در کشور عراق بین نجف و کربلا طی کنند، از این رو برای عرض ارادت به سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان مراسم جاماندگان اربعین حسینی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود در همین راستا شهرداری اراک و سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه آن خود را برای خدمات‌رسانی به زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، همچنین عزادارانی که در داخل کشور به عرض ارادت می‌پردازند، آماده کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: تعدادی از نیروهای خدوم سازمان مدیریت پسماند و آتش‌نشانی اراک به صورت داوطلبانه با تجهیزات لازم به استان ایلام و شهر مهران اعزام خواهند شد و به زائران کمک‌رسانی و خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: استان مرکزی و شهر اراک در مرکز ترددهای کشور قرار دارد و زائران بسیاری از این مسیر عبور می‌کنند و وظیفه شهرداری خدمات‌رسانی به این زائران است، از این رو دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به طور خالصانه و با تلاش شبانه‌روزی در موکب‌های زیر نظر ستاد اربعین استان مرکزی به خدمات‌رسانی به زائران خواهند پرداخت.

شعبانی اظهار کرد: در ۳۰ کیلومتر قبل و بعد از شهر اراک، حدود ۲۵ موکب برپا خواهد شد که گروه‌های مردمی و جهادی با پشتیبانی ستاد اربعین در آن فعالیت خواهند داشت و شهرداری اراک نیز حمایت و پشتیبانی از این فعالیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهر اراک مراسم جاماندگان اربعین حسینی را برگزار خواهیم کرد تا دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که امکان حضور در کربلای معلی را پیدا نکردند، مسیر شهر اراک تا امامزاده محمد عابد را به صورت پیاده طی کنند و شهرداری نیز با برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی متعدد به آماده‌سازی این مسیر خواهد پرداخت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: تولید و توزیع بسته‌های فرهنگی، طراحی و چاپ پوستر ویژه این روز عظیم از دیگر فعالیت‌هایی است که برای این مراسم پیش‌بینی شده است.

کد خبر 599978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.