آخرین اخبار از آمادگی ناوگان حمل‌ونقل برای زائران اربعین

معاون وزیر راه‌وشهرسازی در بازدید از مرزهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی گفت: پایانه‌های مرزی برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین آماده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، داریوش امانی در سفر یک روزه به استان کرمانشاه و در بازدید از پایانه مرزی خسروی، اظهار کرد: پایانه مرزی خسروی از نظر امکاناتی همچون سیستم سرمایشی، گرمایشی و سایر امکانات زیربنایی، در بین مرزهای کشور رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به اینکه موضوع بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران، طی چند سال گذشته مطرح و امسال محقق شد، گفت: امیدوارم با توجه به زیرساخت خوب پایانه مرزی خسروی، بخش زیادی از زائران از این مرز به سمت عتبات عالیات هدایت شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مطرح کرد: مشکل ما این است که تعداد گیت‌های عراق کمتر است و این سبب افزایش ترافیک مسافری می‌شود؛ اما در حال رایزنی برای افزایش تعداد گیت‌ها در عراق هستیم.

امانی خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم شود که ناوگان حمل‌ونقل عمومی به زائران سرویس‌دهی مناسبی داشته باشند و زائرانی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند از نظر ایمنی جاده، مشکلی نداشته باشند و برای هر دو موضوع اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه اربعین حسینی مصادف با اواخر شهریورماه و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و شهادت امام رضا (ع) است، بسیاری از زائران به مشهدالرضا سفر می‌کنند و باید پیش‌بینی این موارد انجام شود که پاسخ‌گوی مسافران داخلی باشیم و زائران اربعین نیز به بهترین نحو جابه‌جا شوند.

کد خبر 599972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.