گلایه کاشانی‌ها از خاموشی بلوار قطب‌راوندی+ فیلم/ پاسخ مسئولان

شهروندان کاشانی نسبت به تاریک بودن ورودی کاشان و خاموشی بلوار قطب راوندی معترض هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیش از ۲۰ شب است که بلوار قطب راوندی در تاریکی محض است در حالی که این بلوار در ورودی شهر کاشان قرار دارد. کاشان شهری توریستی به شمار می‌آید و روشن نبود مسیر ورودی چهره نازیبایی را از این شهر در اذهان عمومی منعکس می‌کند.

شهروندان می‌گویند این بلوار از استانداردهای ترافیکی لازم برخوردار نیست و موجب افزایش تصادفات و به خطر افتادن جان شهروندان می‌شود. اهالی کاشان از مسئولان می‌خواهند هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی و با استانداردسازی بلوار، اصلاح روشنایی و نورپردازی کافی از وقوع تصادفات جلوگیری کنند.

عده‌ای از شهروندان با خبرگزاری ایمنا تماس گرفته، مراتب اعتراض خود را بیان کردند و نسبت به این موضوع اعتراض شدیدی دارند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

تاریکی‌ها در جذب گردشگر تأثیر منفی دارد

حامد دادایی، شهردار منطقه پنج کاشان در خصوص روشن نبودن بلوار قطب راوند به خبرنگار ایمنا می‌گوید: بیش از دو ماه است که شاهد خاموشی بلوار قطب راوندی هستیم.

وی با بیان اینکه این بلوار در ورودی شهر کاشان است، تصریح می‌کند: کاشان شهری گردشگری و توریست‌پذیر است و این خاموشی‌ها در بدو ورود در ذهن مسافر چهره زشتی را از منطقه می‌سازد.

شهردار منطقه پنج کاشان خاطرنشان می‌کند: موضوع خاموشی بلوار قطب راوندی به دلیل سرقت کابل‌های برق انجام شده است که چندین مرتبه موضوع به صورت تلفنی توسط عوامل شهرداری به اداره برق اعلام و هر مرتبه رفع خاموشی توسط این اداره انجام می‌شود، اما این موضوع همچنان ادامه دارد.

دادایی تصریح می‌کند: به تازگی پیشنهاد شده است به منظور تأمین روشنایی در شب و ساماندهی سیما و منظر شهری، تیرها در روز توسط شهرداری و اداره برق به صورت مشارکتی نصب شود؛ تأمین بالابر بر عهده اداره برق باشد و تأمین رنگ و رنگ‌آمیزی توسط شهرداری انجام شود.

وی با بیان اینکه بالابر توسط اداره برق تأمین نشده است، اما شهرداری بازهم به تعهد خود عمل و رنگ‌آمیزی تیرها را آغاز کرده است، گفت: تنها راهکار رفع خاموشی و جلوگیری از سرقت کابل‌ها، کابل‌کشی به صورت هوایی توسط اداره برق است که مشابه آن در بلوار امام رضا (ع) انجام شده است.

دلیل خاموشی‌های بلوار قطب راوندی، سرقت‌های پی‌درپی است

شاپور حدادپور، رئیس اداره برق کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا دلیل خاموشی‌های بلوار قطب‌راوندی را سرقت‌های پی در پی کابل برق اعلام می‌کند و می‌افزاید: در پی سرقت‌های متعدد کابل‌ها، روشنایی برق بلوار قطب راوندی منجر به خاموشی‌شد. سارقان با برش کابل‌های پایه‌های برق در فواصل زیاد منجر به خاموشی بلوار شدند.

وی با بیان اینکه اداره برق در پی این سرقت‌ها مجبور به بازسازی و اصلاح کابل‌ها شد، تاکید می‌کند: با توجه به اصلاح کابل‌ها پس از چندی، دوباره کابل‌های برق به سرقت رفت و مجدد تاریکی‌ها آغاز شد.

رئیس اداره برق کاشان تصریح می‌کند: فشار زیادی که روی دیگر کابل‌ها بوده، منجر به انفجار شده است و مجدد خاموشی‌ها را در این بلوار شاهد بودیم که با پیگیری‌های مجدد این اداره مرمت و بازسازی انجام شده و کابل‌ها در حال تعویض است.

حدادپور ابراز امیدواری کرد با تغییر مسیر کابل‌های برق از زمینی به هوایی و مرمت و بازسازی و روشنایی این بلوار دیگر شاهد خاموشی نباشیم.

کد خبر 599932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.