کارخانه جهان چیت و باغ آلو تعیین تکلیف می‌شود

سرپرست شهرداری کرج گفت: تعیین تکلیف کارخانه جهان چیت و باغ آلو در دستور کار مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر غفاری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«در جلسه فرصت‌های همکاری و تعامل بنیاد مستضعفان کشور که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار البرز برگزار شد، حضور یافتم.

تعیین تکلیف وضعیت کارخانه جهان‌چیت یکی از موضوعات مشترک میان شهرداری کرج و بنیاد مستضعفان است. بر اساس توافق اولیه ۶۰ درصد از کارخانه ۱۰.۵ هکتاری جهان‌چیت به شهرداری واگذار شده است و ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز متعلق به بنیاد مستضعفان است. قرار بود ۴۰ درصد سهم بنیاد مستضعفان تغییر کاربری داده شود که این اتفاق افتاد، اما بنیاد، خواهان تغییر کاربری جدید بود که در توافقات جدید بنا شد ظرف یک ماه آینده اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

۶۰ درصد سهم شهرداری کرج که بیش از شش هکتار است، به‌زودی تحویل گرفته می‌شود، ایجاد فضای سبز و اماکن خدماتی بخشی از برنامه‌های شهرداری برای سهم خود از کارخانه جهان‌چیت است.

بنا شده است ظرف یک ماه آینده پیگیری‌های لازم برای تحویل این زمین به شهرداری انجام شود.

تعیین تکلیف باغ آلو یکی دیگر از مواردی بود که در جلسه با بنیاد مستضعفان مطرح شد، از سال ۹۵ تاکنون تعهد شهرداری در خصوص تغییر کاربری این باغ که باید بابت بهای کارشناسی شده این مجموعه انجام شود، به سرانجام نرسیده بود.

در این خصوص باید دو مصوبه کمیسیون ماده ۵ دریافت شود که حدود ۹۰ درصد فرایند آن انجام شده است. قرار است ظرف یک ماه آینده این دو مصوبه از کمیسیون ماده ۵ گرفته شود و توافق صورت گرفته با بنیاد مستضعفان را نهایی کنیم تا باغ آلو که در ضلع شمالی کاخ مروارید قرار گرفته است، برای تبدیل به فضای سبز با کاربری عمومی تحویل شهرداری شود.»

کد خبر 599923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.