افزایش تقاضای مس و آلومینیوم با کمبود انرژی در چین

کمبود انرژی چین منجر به افزایش تقاضا برای مس و آلومینیوم می‌شود زیرا محدودیت‌های الکتریسیته نیاز به افزایش سرمایه‌گذاری در شبکه برق را بالا برده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برنامه‌ریزی‌های پکن برای افزایش سرمایه‌گذاری در شبکه برق خود با مشکل مواجه شده است چراکه کمبود شدید برق مانند آنچه استان سیچوان در ماه جاری شاهد آن بود، علاوه بر سرعت‌بخشیدن به پروژه‌هایی با هدف ارائه انرژی تجدیدپذیر در سراسر چین شاهد افزایش نیاز این کشور به مس و آلومینیوم برای اجرای آن‌ها است. مس نقش مهمی در پروژه‌های انرژی خورشیدی و بادی ایفا می‌کند و افزایش تقاضا برای آن نه‌تنها از جابه‌جایی مس در کابل‌کشی برق که از ساخت پنل‌های خورشیدی نیز حاصل می‌شود.

فشار چین برای نصب زیرساخت‌های موردنیاز برای ارائه ۱۲۰۰ گیگاوات ظرفیت انرژی تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۵ به سه میلیون تن مس اضافی نیاز دارد و تقاضای سالانه انرژی خورشیدی و بادی برای مس را نزدیک به یک میلیون تن افزایش می‌دهد. شاخص تقاضای مس ANZ این کشور نیز در ماه می شروع به بهبود کرد و طی جولای برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۲ به محدوده مثبت رسید. ANZ رشد تقاضای مس چین را در سال ۲۰۲۲ از ۲.۲ درصد به ۳.۶ درصد افزایش داد و پیش‌بینی کرد که با افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت برق، این رشد به ۶.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد که این امر بازار مس را در محدوده کسری نگه می‌دارد.

تقاضای آلومینیوم نیز در چین هم‌چون مس در حال افزایش است. بیش از ۱۲ درصد از آلومینیوم مصرفی چین در کابل‌های برق استفاده می‌شود و سرمایه‌گذاری بر خطوط ولتاژ بالا یا فشار قوی برای انتقال انرژی‌های تجدیدپذیر به مراکز عمده جمعیتی چین فرصت بزرگی برای صنعت آلومینیوم محسوب می‌شود. رشد تقاضا برای آلومینیوم که عرضه در آن به‌دلیل کمبود انرژی در اروپا پایین است، در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش ۳.۱ درصدی بوده است که نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی ۲.۶ درصد پیشرفت را نشان می‌داد. همچنین پیش‌بینی می‌شود این رشد در سال ۲۰۲۳ به چهار درصد برسد که این امر احتمالاً با افزایش کسری و وارد آمدن فشار صعودی بیشتری بر قیمت آلومینیوم همراه خواهد بود.

کد خبر 599901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.