دوره نهفتگی کرونا در هر سویه جدید کوتاه‌تر می‌شود

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زمان ابتلا به عفونت کووید-۱۹ تا شروع علائم آن، در هر سویه جدید کوتاه‌تر می‎شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور مقایسه دوره نهفتگی کرونا در هر سویه، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۱۴۲ مطالعه مختلف را ارزیابی کردند. شناسایی دوره نهفتگی سویه‌های مختلف یک عامل کلیدی در تعیین دوره قرنطینه برای افرادی است که آزمایش کوویدشان مثبت شده است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به سویه آلفا که در اواخر سال ۲۰۱۹ در ووهان ظاهر شد، آلوده شده بودند، به طور میانگین پنج روز دوره نهفتگی داشتند. هنگامی که نوع بتا در ماه می ۲۰۲۰ ظاهر شد، مدت دوره نهفتگی به حدود ۴.۵ روز کاهش پیدا کرد. دوره نهفتگی سویه بسیار قابل انتقال‌تر دلتا که در سال ۲۰۲۱ ظاهر شد، به طور متوسط حدود ۴.۴ روز بود. با این حال، زمان دوره نهفتگی با ظهور سویه امیکرون به میزان قابل‌توجهی کوتاه‌تر شد و به فقط ۳.۴ روز رسید.

به نظر می‌رسد که کوتاه شدن متوسط دوره نهفتگی کووید -۱۹ در طول زمان می‌تواند بر توصیه‌ها برای قرنطینه تأثیر بگذارد. به گفته محققان، زمانی که کووید -۱۹ برای اولین بار در نوع آلفا ظاهر شد، دوره نهفتگی پنج روزه آن بسیار طولانی‌تر از دیگر بیماری‌های ویروسی رایج بود. برای نمونه، سرماخوردگی‌های معمول ناشی از ویروس کرونا حدود ۳.۲ روز نهفتگی داشت. همچنین، نهفتگی آنفلوآنزا کمتر از دو روز است.

کد خبر 599871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.