جیمزوب ویژگی‌های پنهان مشتری را مشخص کرد

کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها گفت: تصاویر جدید جیمزوب، بسیاری از ویژگی‌های خاص سیاره مشتری را مشخص کرده است، به‌طورمثال تمام اقماری که اطراف این سیاره قرار دارد و حلقه نازک دور این سیاره، کاملاً در تصاویر مشخص و قابل مشاهده است.

علیرضا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تصاویر جدید جیمزوب از مشتری اظهار کرد: تلسکوپ فضایی جیمزوب همواره در حال تصویر برداری از اجرام آسمانی است و پس از بررسی اجرام، تصاویر را در اختیار سازمان فضایی ناسا قرار می‌دهد.

وی افزود: ناسا پس از دریافت تصاویر تلسکوپ فضایی جیمزوب از سیاره مشتری، فایل خام این تصاویر را در اختیار دانشمندان مختلف قرار داد و دانشمندان نیز با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف این تصاویر را پردازش می‌کنند.

این کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سها، با اشاره به کیفیت تلسکوپ فضایی جیمزوب ادامه داد: جیمزوب نسبت به گذشته تصاویر بهتر و با کیفیت‌تری را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در گذشته تصاویری که به‌دست ناسا می‌رسید، توسط تلسکوپ فضایی هابل دریافت می‌شد که نسبت به جیمزوب فاصله خیلی کمی با سیاره زمین دارد. تلسکوپ فضایی جیمزوب در فاصله یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتری از زمین قرار گرفته و از دوربین‌های قوی‌تری نیز برخوردار است.

بیات در رابطه با تصاویر جدید جیمزوب از مشتری گفت: سیاره مشتری در این تصاویر از ناحیه فروسرخ مورد بررسی قرار داده شده و با پردازش این تصاویر که توسط تلسکوپ فضایی جیمزوب ارسال شده، ویژگی‌های خاص سیاره مشتری مشخص شده است.

وی افزود: در تصاویر جدید جیمزوب از سیاره مشتری که توسط یکی از دانشمندان ناسا پردازش شده، طوفانی که در سطح این سیاره وجود داشت و همیشه به رنگ قرمز بود، این بار سفید رنگ به‌نظر می‌رسد.

این کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها، در رابطه با جزئیات دیگر تصاویر جدید جیمزوب از سیاره مشتری گفت: این تصویر بسیاری از ویژگی‌های خاص سیاره مشتری را مشخص کرده است، به طور مثال تمام اقماری که اطراف این سیاره قرار دارد و حلقه نازکی که دور این سیاره است، کاملاً در تصاویر مشخص و قابل مشاهده است.

کد خبر 599818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.