هفته دولت فرصتی ارزشمند برای امیدآفرینی در جامعه است

امام جمعه کاشان گفت: هفته دولت فرصتی ارزشمند برای تبیین دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی در راستای امیدآفرینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی امروز _چهارم شهریورماه_ در آئین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلی بقیه‌الاعظم کاشان، اظهار کدر: هفته دولت یادآور خاطره شهید رجایی‌ها و شهید باهنرها و یادآور جنایت جنون‌آمیز منافقان کوردل است.

وی افزود: دشمنان گمان کردند با شهادت رجایی‌ها و باهنرها و دیگر مردان بزرگ می‌توانند انقلاب اسلامی را نبود کنند، اما با رهنمودهای امام راحل به عنوان سکاندار و ستون فقرات انقلاب، ضربه‌ای به این نظام وارد نشد و انقلاب اسلامی در برابر نقشه‌های پلید و خصمانه دشمنان حفظ شد.

امام جمعه کاشان تبعیت و پیروی از ولایت فقیه را در تمام زمان‌ها لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: مسئولان باید با اتحاد و هم‌دلی حرکات اختلاف‌برانگیز را که عامل خراب شدن وجهه آنها در اذهان مردم می‌شود، را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه تمام مردم و مسئولان نسبت به رهبری وظایفی دارند، تصریح کرد: تمام مردم و مسئولان باید از رهبری تبعیت و پیروی کنند، چرا که اطاعت از ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر (عج) امری واجب و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اطاعت از ولی‌فقیه را تداوم پیروی از سیره نبوی رسول‌الله (ص) دانست و گفت: وظیفه دیگر مردم و مسئولان این است که در برابر اوامر رهبری تسلیم باشند. همه مسئولان باید مطیع امر رهبر باشند، هدف دشمن از فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها اختلاف انداختن بین مردم و مسئولان است تا از این طریق به نظام ضربه بزنند، امروز راهپیمایی اربعین جلوه‌ای از جبهه مقاومت بین‌المللی است و قلب‌های بسیاری از مسلمانان در جهان اسلام را در گرداگرد نماد مقاومت و ایستادگی بصیرت‌آفرین یعنی حسین‌بن‌علی (ع) جمع کرده است.

وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ اربعین حسینی نشان می‌دهد یاد امام حسین (ع) همچنان در دل‌ها جوشان است، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) از نجف تا کربلا در سال‌های اخیر به فرهنگی جدا نشدنی از سلوک شیعیان و آزادگان جهان تبدیل شده است و هر سال سیل جمعیت عاشقان حسینی از پیر و جوان و زن و مرد به سوی حرم سید و سالار آزادگان جهان رهسپار می‌شوند و نکته مهم آن است که هر سال بر سیل این جمعیت مشتاق افزوده می‌شود و امسال نیز قطعاً شاهد افزایش و استقبال بی‌نظیر از این همایش عظیم خواهیم بود.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه فرزندآوری یک جهاد است، خاطرنشان کرد: نگاه آینده‌نگرانه به مسئله مهم جمعیت یک ضرورت بوده، از این رو فرزندآوری امری مهم و جهادی است. بی‌توجهی به مسئله مهم ازدواج و فرزند و جمعیت جوان کشور تبعات و مشکلات متعددی دارد که موجب کم شدن نیروی کار کاهش تولید و ضعیف شدن نیروهای دفاعی کشور می‌شود.

کد خبر 599787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.