۲۱۹ کارخانه به چرخه تولید بازگشت/ افتتاح ۷۹۳ پروژه در هفته دولت

استاندار اصفهان گفت: با توجه به اینکه استان اصفهان که بیش از ۳۶ هزار شهید دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد و چندین هزار جانباز و ایثارگر در دامان این استان پرورش یافته‌اند، وظیفه ما را در انجام مسئولیت‌ها سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا مرتضوی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز_ چهارم شهریورماه_ اصفهان، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله ناصری، اظهار کرد: هفته دولت با نام شهیدان رجایی و باهنر عینیت یافته و تلاش تمام دولت‌ها در سرلوحه قرار دادن نام این دو شهید است.

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران اسلامی، هشتم شهریورماه روزی درس‌آموز برای ایران است، ادامه‌داد: در این حادثه تلخ، رئیس جمهور وقت با نخست وزیر خود در آتش کینه‌توزی دشمنان سوختند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: شهیدان باهنر و رجایی، الگو و حجتی کم‌نظیر برای خدمتگزاران مردم شدند و سلوک آنها باید برای مسئولان الگو باشد.

وی اضافه کرد: این دو شهید، قدمی به نفع خود برنداشتند و فدای اعتلای «کلمه‌الله» شدند؛ خداوند نیز شهادت را به آنها عطا کرد.

مرتضوی تاکید کرد: دولت کوتاه مدت باهنر و رجایی در تاریخ انقلاب نمونه بود.

وی ادامه داد: مردم استان اصفهان بیش از ۳۶ هزار شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند و چندین هزار جانباز و ایثارگر در دامان آنان پرورش یافته‌اند، این مسئله وظیفه ما را در انجام مسئولیت‌ها سنگین‌تر می‌کند.

استاندار اصفهان ویژگی‌های دولت سیزدهم را عدالت محوری، فساد ستیزی، مردمی بودن، همگرایی، تکیه بر ظرفیت‌های مردم و توجه به ارکان اساسی انقلاب دانست و افزود: تمام این موارد از راهبردهای دولت است.

وی گفت: شعار هفته دولت «دولت مردم» است که در رفتار رئیس جمهور و دیگر دولت‌مردان مشاهده می‌شود.

مرتضوی تاکید کرد: سعی شده است مسئولان در بین مردم حاضر شوند و از راهنمایی‌های آنها بهره ببرند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که تحریم‌های بین‌المللی کشور را در شرایط خاصی قرار داده بود، بیماری کرونا گریبان دولت را گرفته و شرایط بودجه‌ای نامناسب بود، این دولت زمام امور را در رست گرفت.

استاندار اصفهان گفت: هیچ یک از این موارد سبب نمی‌شود که دولت برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش نکند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ سفر استانی و بازدیدهای سرزده متعدد داشته است و مقابله با کرونا را در دستور کار خود قرار داده است به طوری که ۷۰۰ نفر فوتی روزانه به حداقل و گاهی صفر رسانده است.

افتتاح و بهره‌برداری از ۷۹۳ پروژه در هفته دولت

مرتضوی اضافه کرد: تعامل سازنده با کشورهای منطقه، حضور در اجلاس‌های منطقهَ‌ای و بین‌المللی، مذاکرات عزتمندانه بر اساس منافع ملی برای رفع تحریم‌های ظالمانه و دیگر مباحثی که در حوزه دیپلماتیک تعریف می‌شود از جمله مواردی است که در دستور کار دولت سیزدهم بوده است.

وی ادامه داد: منفی شدن رشد حجم نقدینگی از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بود و افزایش صادرات غیرنفتی و نفتی از ۳۴.۸ میلیارد دلار به ۴۸.۶ میلیارد دلار، مثبت شدن تراز تجاری کشور در سه ماهه نخست امسال، طرح‌های بزرگ آب‌رسانی در راستای آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا که ۴۰۰ روستای آن در اصفهان قرار دارد و ساخت ۵۰۰ هزار واحد از نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اصفهان گفت: رشد حقوق کارگران و رشد حوزه بیمه آنها نیز در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی تاکید کرد: در استان اصفهان نیز در راستای خدمت‌رسانی به مردم پروژه‌هایی در حال انجام است و تعدادی از آن نیز به ثمر نشسته است.

مرتضوی اضافه کرد: در هفته دولت شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۷۹۳ پروژه اقتصادی، عمرانی، آموزشی، ورزشی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲,۲۳۰ میلیارد تومان در استان اصفهان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته ۲۱۹ کارخانه و واحد اقتصادی راکد، تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان اصفهان به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار اصفهان گفت: در یک سال گذشته ۱۲ سفر شهرستانی که دستگاه‌های اجرایی در آن حضور دارند، انجام شده است، نزدیک به ۳۸۰ مصوبه سفرهای شهرستانی به دلیل بازدید از پروژه‌ها تصویب شده که بسیاری از آن در حال انجام و بخشی از آن انجام شده است.

وی ادامه داد: سعی شده است در یک تعامل سازنده در راستای تعالی استان گام برداشته شود و رفع مشکلات زمین‌های علی‌آباد کلنگان، طرح تفصیلی شهرستان کاشان، شهرضا و بسیاری دیگر که تصمیم قاطعی برای آن در نظر گرفته نشده بود نیز در یک سال گذشته مورد توجه قرار گرفت.

در یک سال گذشته ۱۷۳۰ واحد اقتصادی مورد حمایت قرار گرفت

مرتضوی با بیان اینکه دیدارهای مردمی و الزام دستگاه‌های اجرایی به برگزاری میز خدمت در روزهای دوشنبه و حضور شخص مدیرکل دستگاه، بیش از ۱۳۰ دیدار و ملاقات با مدیران رئیس جمهور، معاون اول وی، وزیران و دیگر مسئولان نیز در یک سال گذشته انجام شده است، گفت: نمونه‌ای از برنامه‌های مدیریت استان در سفر رئیس جمهور به اصفهان دنبال شد که از جمله آن می‌توان به سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان بزرگ با افزودن ۱۶۰۰ لیتر آب به سامانه آب‌رسانی، طرح آب‌رسانی از دریا به اصفهان، قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران، قطار شهری و دیگر پروژه در دیدارهای مختلف اشاره کرد.

وی با اشاره به استفاده از نیروهای جوان انقلابی به‌ویژه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و معاونت‌های این دو دستگاه گفت: راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط، بسیج سازندگی، سپاه، گروه‌های جهادی و هیأت مذهبی و پشتیبانی دستگاه‌های اداری و اجرایی در یک‌سال گذشته مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار اصفهان گفت: برنامه‌ریزی برای کنترل بیماری کرونا، برگزاری جلسات هفتگی ستاد کرونا در راستای پشتیبانی و بسترسازی لازم برای خدمت‌رسانی مطلوب از سوی عوامل پزشکی استان به شهروندان از دیگر اقدامات بود.

وی ادامه داد: در زمان تحویل دولت سیزدهم، دوز اول واکسن کرونا ۲۲ درصد و دوز دوم ۱۰ درصد در استان تزریق شده بود که در حال حاضر به بالغ بر ۹۰ درصد رسیده است.

مرتضوی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۷۳۰ واحد اقتصادی مورد حمایت قرار گرفت و بیش از هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات در ستاد تسهیلات استان صرف شد، ادامه داد: در بخش پروژه‌های ویژه، طرح جامع آب نیز به شدت از بهمن‌ماه پیگیری شد که با تأمین اعتبارات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور در بخش حمایت از بنگاه‌های اقتصادی ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، افزود: در طرح جوانی جمعیت چهار هزار میلیارد تومان در سال جاری در نظر گرفته شد و تاکنون اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومانی از مصوبات حضور رئیس جمهور در اصفهان ابلاغ شده است.

استاندار اصفهان گفت: ۴,۳۰۰ میلیارد تومان برای سامانه دوم آب‌رسانی و ۲,۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل شبکه فاضلاب در ۳۰ شهر اصفهان مورد تصویب گرفت و ۲۶ هزار میلیارد تومان از اعتبارات در نظر گرفته شده این سفر نیز نهایی شده است.

وی ادامه داد: از تمام دستگاه‌های اجرایی که در راستای خدمت‌رسانی مطلوب با مدیریت کلان استان همکاری داشتند همچون مجمع نمایندگان، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش، حوزه قضائی تشکر می‌کنم و تمام تلاش خود را در راستای خدمت‌رسانی به کار خواهیم بست و امیدواریم بتوانیم اقدامات گره‌گشایی را انجام دهیم.

کد خبر 599766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.