هزینه ۴۰ میلیاردی برای آبیاری فضای سبز اصفهان با تانکر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان از صرف ۴۰ میلیارد تومان در تابستان گرم امسال برای آبیاری فضای سبز شهر با تانکرهای سیار خبر داد و گفت: این هزینه تا پایان مهرماه، به رقم ۶۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش ایمنا، مهدی بقایی دراین باره اظهار کرد: برای مقابله با خشکسالی، در شهرداری اصفهان، قرارگاه آب تشکیل شده است که اجرای مصوبات آن باعث می‌شود هزینه صرف شده برای آبیاری فضای سبز به میزان ۴۰ درصد کاهش یابد.

وی تصریح کرد: در ماه‌های تیر و مرداد امسال، شهر اصفهان با گرمای شدید و بحرانی جدی در زمینه آبیاری فضای سبز شهری روبه‌رو شد که توانستیم با راه‌اندازی قرارگاه آب، از این بحران عبور کنیم.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: ما در قرارگاه آب، به مدیریت منابع آبی پرداختیم و اقداماتی فوری در دستور کار قرار گرفت که هدایت مسیر آب‌های سطحی در منطقه ۱۲ و اجرای پروژه رینگ پساب از آن جمله است.

وی ادامه داد: لوله‌کشی آب در مناطق شش و ۱۳، لایروبی چاه‌ها و انتقال پساب از دیگر اقداماتی است که در قرارگاه آب در دست اجرا قرار دارد که در صورت عملیاتی شدن، تا حد قابل توجهی از بحران شدید کم آبی در تابستان، کاسته خواهد شد.

بقایی مدیریت عرضه و تقاضا، مکانیزه کردن و هوشمندسازی مدیریت تانکرهای آب را از جمله اقداماتی برشمرد که به کاهش هزینه و تأمین آب در شهر، کمک شایان توجهی خواهد کرد.

کد خبر 599689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.