استقلال یک _ مس کرمان صفر/ هدیه سه امتیازی به دختران آبی

استقلال در حضور هواداران خانم و آقا خود، مقابل حریف کرمانی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاگردان ساپینتو در گام سوم خود در فصل جدید از ساعت ۱۹ میزبان مس کرمان تازه لیگ‌برتری شده در استادیوم آزادی بودند که این مسابقه در نیمه دوم با برتری یک گله استقلالی‌ها خاتمه یافت.

هفته سوم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال و مس کرمان

ورزشگاه: آزادی، تهران

تماشاگر: ۴۵ هزار نفر

گل‌ها: کوین یامگا (دقیقه ۷۵، برای استقلال)

اخطار: امیرحسین عسگری (دقیقه ۳۱، از مس کرمان) - آرمان شهداد نژاد (دقیقه ۶۲، از مس کرمان) - پیمان بابایی (دقیقه ۷۵، از استقلال) - احمد نصیری (دقیقه ۷۸، از استقلال) - صالح حردانی (دقیقه ۷۸، از استقلال) - مهدی قایدی (دقیقه ۸۸- از استقلال)

اخراج: -

استقلال تهران: سید حسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، صالح حردانی (دقیقه ۸۲، جعفر سلمانی)، ابوالفضل جلالی، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۸۲- سعید مهری)، آرش رضاوند (دقیقه ۷۱- پیمان بابایی)، کوین یامگا، محمد محبی (دقیقه ۷۱- آرمان رمضانی)، سجاد شهباززاده (دقیقه ۵۵، مهدی قایدی)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

مس کرمان: آرمان شهدادنژاد، حسین دوستدار، حسن مرادی فر، امیرحسین عسگری، میلاد خدایی، محمد قاسمی نژاد (دقیقه ۸۰- شروین بزرگ)، محمد صبوری، احمد نصیری، عارف رستمی (دقیقه ۸۰- سامان تورانیان)، امین کاظمیان (دقیقه ۸۰- شروین بزرگ)، مهرداد آوخ (دقیقه ۴۶، محمد امین اسدی)

سرمربی: فرزاد حسین‌خانی

داور: حسن اکرمی

شرح بازی:

نارنجی‌پوشان بازی در آزادی را شجاعانه آغاز کردند و اگر چه مسابقه در دقایق نخست متعادل پیش می‌رفت اما مسی‌ها بیشتر در نیمه زمین میزبان خود حضور داشتند. با این وجود خیلی زود استقلالی‌ها توپ و میدان را مال خود کردند. البته همچنان شاهد خلق موقعیت خاصی روی دروازه دو تیم نبودیم.

اواخر نیمه نخست حملات شاگردان ساپینتو افزایش پیدا کرد ولی آبی‌پوشان در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند. با این حال فشار مضاعف روی دروازه میهمان کرمانی مثمر ثمر واقع نشد تا ۴۵ دقیقه اول بدون عبور توپی از خط دروازه‌ها خاتمه یابد.

نیمه دوم باز هم با شروع خوب مسی‌ها همراه شد. ساپینتو برای تغییر جریان بازی و تقویت فاز تهاجمی، قایدی را روانه میدان کرد. تعویض هوشمندانه مربی پرتغالی نه تنها خط آتش تیم خود را راه انداخت که ضدحملات کرمانی‌ها را هم زهردارتر کرد. کوین یامگا از تک اشتباه مسی‌ها نهایت استفاده را برد و در هفتاد و پنجمین دقیقه آبی‌ها را پیش انداخت.

در ادامه مدیریت خوب شاگردان ساپینتو اجازه خلق موقعیت چندان خطرناکی را به حریف نداد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۷۵- کوین یامگا) - دفع ناقص توپ توسط مدافع مس باعث شد تا توپ در شلوغی فرصتی مناسب را برای یامگا ایجاد کند تا او با فرصت‌طلبی، آبی‌ها را پیش بیاندازد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴۵- ارسال آبی‌ها به تیر دوم در فضا خالی به مهاجم استقلال رسید اما او نتوانست به خوبی به توپ ضربه بزند.

دقیقه ۶۱- ضربه سر محمد محبی از نزدیکی منطقه شش قدم را شهدادنژاد دور کرد.

دقیقه ۶۲- اسدی با جا گذاشتن عارف غلامی وارد محوطه استقلال و با حسینی تک به تک شد اما ضربه او در چهارچوب نبود.

دقیقه ۸۸- شوت بازیکن مس از گوشه محوطه را حسینی با یک دست دفع کرد.

نکات ویژه:

* برای نخستین بار در تاریخ لیگ پس از انقلاب اسلامی، بانوان اجازه ورود به ورزشگاه و تماشا یک مسابقه داخلی را به دست آوردند. در شرایطی که تنها قرار بود به ۵۰۰ هوادار بانو بلیت فروخته شود اما اکنون تعداد نفرات بیشتری در سکو مختص به خانم‌ها مستقر هستند و هر لحظه بر تعدادشان افزوده می‌شود.

* بازیکنان تیم ملی نوجوانان دختران ایران نیز در ورزشگاه حضور یافته‌اند.

* هواداران استقلال در حمایت از کاپیتان سابق خود، در بیست و یکمین دقیقه وریا غفوری را مورد تشویق قرار دادند.

* سعید فتاحی، معاون ورزشی باشگاه استقلال با انتقاد از نحوه پخش بازی توسط صدا و سیما و عدم نمایش تبلیغ‌های محیطی این باشگاه، اعلام کرد چنانچه شرایط برای نیمه دوم تغییر نیابد، آن‌ها به میدان نخواهند آمد.

* دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی نیز به همراه وحید هاشمیان در ورزشگاه آزادی حضور یافت تا از نزدیک ناظر این مسابقه باشد. نکته جالب این بود که در زمان ورود اسکوچیچ به جایگاه ویژه، هواداران استقلال با تشویق "کارلوس کیروش"، از او خواستند تا سرمربیگری تیم ملی را رها کند!

* اواخر بازی یک جیمی‌جامپ نیز به وسط میدان مسابقه آمد که توسط عوامل امنیتی به بیرون زمین هدایت شد.

کد خبر 599670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.