مادر مقتول راضی نشد؛ قاتل بعد از ۲۰ سال اعدام شد

مرد مسلحی که ۲۰ سال قبل در شهرستان رامیان مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بود با درخواست اولیای دم در زندان گنبد کاووس به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش ایمنا روزنامه ایران نوشت: مرد مسلحی که ۲۰ سال قبل در شهرستان رامیان مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بود با درخواست اولیای دم در زندان گنبد کاووس به دار مجازات آویخته شد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان اظهار کرد: محکوم به قصاص، سال ۱۳۸۱ در پی اختلافات شخصی قبلی در جریان یک مشاجره لفظی و در زمانی غیر از ساعات مأموریت، با شلیک گلوله، یک نفر را به قتل رساند و پس از دستگیری متهم و براساس اقرار وی و سایر تحقیقات معمول و نظر کارشناسی و با توجه به اینکه محل خدمت متهم شهرستان گنبد کاووس بود، اما قتل در شهرستان رامیان و زمانی که قاتل برای سرزدن به خانواده پدری خود رفته بود، رخ داد.

وی افزود: ادعای قاتل مبنی بر دفاع مشروع و درگیری با اشرار در دادگاه رد شد و با درخواست اولیای دم، حکم قصاص نفس صادر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: پس از صدور رأی، پرونده برای انجام تشریفات قانونی به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با بررسی [طی دو مرحله] قضات دیوان، رأی قصاص تأیید و برای اجرا به گلستان ابلاغ شد. این پرونده چندین نوبت به منظور اعمال مواد ۴۷۴ و ۴۷۷ قانون آئین دادرسی کیفری، در قالب اعاده دادرسی یعنی رسیدگی دوباره، در شعب دیوان عالی کشور و معاونت قضائی قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت، اما باز هم، رأی قصاص تأیید شد.

وی افزود: با تأیید نهایی رأی در دیوان عالی کشور، مانند روال همه پرونده‌های قصاص، پیش از اجرای حکم، رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان مرکز استان و ریش سفیدان و بزرگان منطقه بارها با اولیای دم برای بخشش دیدار کردند، اما مادر مقتول به هیچ عنوان حاضر به گذشت نشد و حکم قصاص به درخواست اولیای دم، صبح چهارشنبه دوم شهریور اجرا شد.

کد خبر 599627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.