ضرورت برنامه‌ریزی مدون برای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه‌ریزی مدون برای رفع مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر ضروری است.

نرگس معدنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تلاش شورای ششم شهر جهت رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر تهران، اظهار کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی یک حوزه تخصصی است و در این حوزه باید نگاهی کارشناسانه به مسائل داشت.

وی ادامه داد: باید قبول کرد که نمی‌توان در یک بازه زمانی یک ساله یا حتی چهار ساله تمام مشکلات را رفع و نیازهای فرهنگی و اجتماعی را برطرف کرد، به همین دلیل است که طرح جامع شهر تهران ۲۰ ساله نوشته شده و برنامه‌های توسعه شهری برشی از آن برنامه جامع است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای اینکه نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهر مرتفع و تا حد زیادی معضلات و مشکلات رفع شود، نیاز به احصا، دسته‌بندی و اولویت‌بندی موارد وجود دارد تا در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طبق برنامه‌ریزی پیش رفت، همچنین لازم است سطح‌بندی برنامه‌ها نیز مشخص و بر اساس آن اجرای برنامه‌ها انجام شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها باید در سطوح مختلف از جمله سطح محله، ناحیه، منطقه و فرامنطقه و شهری برنامه‌ریزی شود، برنامه در سطح کلان‌شهر متفاوت با سطح منطقه، ناحیه و محله است. نمی‌توانیم برنامه‌ای که در سطح منطقه برنامه‌ریزی می‌شود را در کلان‌شهر به اجرا بگذاریم، چرا که ظرفیت‌ها در هر بخش متفاوت است. باید تاکید کرد که سطح‌بندی برنامه‌ها مهم است و برنامه‌ها باید در سطح محله، ناحیه، منطقه و شهر برنامه‌ریزی شود.

معدنی‌پور افزود: از سوی دیگر باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که در حوزه اجرا، ستاد باید سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت کند. در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به دنبال این هستیم که نقش صف و ستاد در شهرداری تهران به درستی تبیین شود تا هر کدام وظیفه اصلی خود را ایفا کنند.

کد خبر 599588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.