نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دیجیتال و دولت الکترونیک

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: توسعه اقتصاد دیجیتال و دولت الکترونیک از اهداف اصلی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان است؛ در این راستا باید به فکر تأمین زیرساخت‌های اینترنت برای همه مشترکان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد سرایی در نشست خبری امروز _پنجشنبه سوم شهریورماه_ با بیان اینکه ۱۰۶ هزار مشترک اینترنت در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، ۷۸ درصد اینترنت قوی ۲۱ درصد ضعیف و یک درصد اصلاً اینترنت ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از روستاهای شهرستان‌های مختلف استان زنجان وضعیت نامطلوب دارند، افزود: بخش‌هایی از شهرستان سلطانیه، ماه‌نشان و زنجان از اینترنت ضعیفی برخوردارند؛ قبل از شیوع کرونا میزان پوشش ۶۴ درصد بود و در حال حاضر به ۷۸ درصد رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اذعان به اینکه اینترنت پرسرعت حق همه مردم است اضافه کرد: چهار لایه دسترسی اینترنتی وجود دارد که لایه عمومی (تجمیع) یک لایه درون شهری و یک لایه بین استانی و لایه دروازه‌های بین کشوری است.

سرایی اضافه کرد: پهنای باند ورودی استان ۲۵۰ گیگابیت بر ثانیه است؛ در شرایط میانگین میزان مصرف مادر استان کمتر از یک سوم این میزان و ۷۰ تا ۸۰ گیگابیت بر ثانیه است.

این مسئول تصریح کرد: ضعف فیبر نوری در سطح شهر خلأ است چرا که پهنای باند ورودی استان مناسب است ولی در شبکه پهن باند درون شهری مشکلاتی وجود دارد که رفع این موانع حمایت و تلاش ارگان‌های ذیربط را می‌طلبد.

سرایی اضافه کرد: باید ارتباطات مطلوب تا دل روستا برود ولی اولویت اول روستاهای فاقد ارتباط است. هزینه راه‌انداری هر سایت تلفن همراه سه میلیارد تومان است، اما توسعه این سایت نمی‌تواند صد درصد روستاها را پوشش دهد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از استفاده نکردن برخی از ادارات از ظرفیت ایجاد شده برای ارائه خدمات الکترونیک انتقاد کرد.

سرابی یادآور شد: توسعه اقتصاد دیجیتال و دولت الکترونیک از اهداف اصلی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان است؛ در این راستا باید به فکر تأمین زیر ساخت‌های اینترنت برای همه مشترکان باشیم.

کد خبر 599580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.