پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های ناباروری/تامین هزینه اعمال بستری و سرپایی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت در بحث نازایی گام‌های موثری را برداشتند تا بتوانند هزینه‌هایی را که از جیب مردم پرداخت می‌شود، کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علاوه بر نقش‌آفرینی مؤثر بیمه سلامت در تأمین مالی مردم در مقابل هزینه‌های حوزه سلامت، بیمه سلامت در بحث بیمه همگانی توفیقاتی داشته است و سه دهک پایین جامعه توسط دولت سیزدهم به صورت رایگان بیمه شدند.

محمدمهدی ناصحی، درمورد خدمات بیمه سلامت اظهار می‌کند: برای اینکه پوشش جمعیتی مناسبی در بحث ساماندهی ارز دارو داشته باشیم کار ارزشمندی در دولت سیزدهم انجام شد که در چارچوب آن تمام مسائل دارویی کشور اعم از تولید، مصرف، توزیع و جلوگیری از قاچاق ساماندهی می‌شود. بحث مهم دیگری که وجود دارد بیماران صعب‌العلاج هستند که با طرح‌های شکل گرفته پوشش مناسب مالی برای آن‌ها در مقابل هزینه کمرشکن حوزه سلامت خواهد بود. در مجموع جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کشور ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند.

وی ادامه می‌دهد: در بحث نازایی و ناباروری که در راستای سیاست جوانی جمعیت و تقویت خانواده هست، سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت گام‌های مؤثری را برداشتند تا بتوانند هزینه‌هایی که از جیب مردم پرداخت می‌شود را کاهش دهند. خوشبختانه ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری در بخش سرپایی و بستری تحت پوشش بوده و پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران می‌گوید: در بعضی قسمت‌ها مانند هزینه آزمایش‌های مربوط به تشخیص کرونا در بخش دولتی صددرصد پوشش می‌دهیم و هزینه بستری ۹۰ درصد و هزینه سرپایی تا ۷۰ درصد پوشش داده می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: قزوین یکی از استان‌های موفق در اجرای پروژه‌های نسخه نویسی الکترونیکی، اجرای طرح «دارویاری» و وظایف ذاتی که به عهده سازمان و اداره کل است.

ناصحی می‌افزاید: خوشبختانه حس خوبی در جهت خدمت به مردم در مجموعه استان وجود دارد و بر این اساس باید در هفته دولت از زحمات همکاران خود قدردانی کنیم.

به گزارش ایمنا، همه شهروندان فاقد بیمه پایه برای برقراری پوشش بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی این سازمان به نشانی bimehsalamatiranian.ir و یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد، برای بیمه کردن خانواده خود اقدام کنند. بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران نیز می‌توانند با وارد کردن کدملی، شماره تلفن همراه و درج کد امنیتی و وارد کردن رمز یک بار مصرف، وارد صفحه خدمات غیرحضوری شهروندی شوند و وضعیت بیمه‌ای خود را مشاهده کنند.

کد خبر 599557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.