اولویت بایدن در موضوع هسته‌ای ایران دیپلماسی است

سخنگوی کاخ سفید به تکرار ادعاها علیه برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا ترجیح می‌دهد برای رسیدگی به موضوع هسته‌ای ایران، مسیر دیپلماسی را پیش بگیرد.

به گزارش ایمنا، کارین ژان پی‌یر بامداد امروز _پنج‌شنبه، سوم شهریوماه_ در یک کنفرانس خبری با تکرار ادعاهای واشنگتن بر ضد ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان پرداخت و اظهار کرد: اولویت دولت بایدن در رویارویی با این موضوع، دیپلماسی است.

وی با تاکید بر این ادعاهای بی‌اساس افزود: رئیس‌جمهور بایدن بارها این را گفته است که متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است و این موضوع از همان ابتدا تعهد وی بوده است.

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: ایران مجهز به سلاح هسته‌ای به مراتب برای نیروهای ما و هم‌پیمانانمان در منطقه خطرناک است. رئیس‌جمهور از هر وسیله‌ای که لازم باشد برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه ادعاهای خصمانه خود گفت: همان‌طور که بارها از این تریبون اعلام کرده‌ایم، ترجیح ما در این مسیر دیپلماسی است اما باید دید که آیا توافق (احیای برجام) واقعاً قابل دستیابی است یا خیر. این چیزی است که ما برای آن کار خواهیم کرد؛ یک تلاش دیپلماسی.

منبع: ایسنا

کد خبر 599551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.