دستگاه‌های نظارتی باید شجاعت را به مدیران امین و قوی بازگردانند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید شجاعت را به مدیران امین و قوی بازگردانند، گفت: اگر به مدیرانی که قوی و امین نیستند فرصت و شجاعت داده شود، مشکل ایجاد می‌کنند و باید برای آن‌ها طور دیگری چاره‌اندیشی کرد اما به مدیر قوی و امین باید شجاعت داد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در نشست شورای برنامه‌ریزی لرستان، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: بدون شک این شهیدان از مصادیق مسئولانی بودند که تقوا پیشه می‌کردند، اخلاص داشتند و بر اساس سنت الهی حرکت می‌کردند و دغدغه‌مند مردم بودند.

وی با بیان اینکه هنوز سال اول دولت سیزدهم است و مردم به این مجلس و دولت امیدوار هستند، افزود: این دولت و مجلس محکوم به موفقیت و این توقع بحق مردم است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اعلام قصد سفر خود به لرستان در کمتر از ۱۰ روز قبل خاطرنشان کرد: با آشنایی که از این استان دارم، باید بگویم لرستان از معدود استان‌هایی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر نیز ظرفیت‌های آن آن‌گونه که باید در مسیر بعد از دوران جنگ که فرصت خوبی برای انجام کارها بوده، رشد نکرده است.

قالیباف قابلیت‌های لرستان از جهت سوابق گذشته و تمدن عظیم و قوی را قابل توجه دانست و گفت: در سال ۹۰ مطالعه پنج تا شش ماهه‌ای از لرستان به مناسبت کارهایی که در حال انجام بود داشتم و به طور دقیق به این استان پرداختم، در ذهن من این بود که به این استان با دقت بیشتری توجه شود.

وی با اشاره به تلاش نمایندگان لرستان و با سیاست‌های مجلس یازدهم برای توجه به مناطق محروم، تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۱ لرستان علی‌رغم تمام مشکلات در مقایسه با سال گذشته آن تفاوت پیدا کرده و این نوعی توجه است؛ اما به نظر می‌رسد که باید کار متفاوت‌تری نسبت به گذشته انجام دهیم و امیدواریم این سفر موجب رخ دادن این اتفاق خوب در برنامه هفتم توسعه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه معمولاً در استان‌ها تأکید می‌کنم که دستگاه‌های نظارتی باید شجاعت را به مدیران امین و قوی بازگردانند، تصریح کرد: اگر به مدیرانی که قوی و امین نیستند فرصت و شجاعت داده شود، مشکل ایجاد می‌کنند و باید برای آن‌ها طور دیگری چاره‌اندیشی کرد، اما به مدیر قوی و امین باید شجاعت داد تا بتواند کارها را پیش ببرد و مسئولیت‌پذیر باشد.

وی یکی از گرفتاری‌های امروز را گرفتاری در بوروکراسی بسیار پیچیده و بی‌ربط دانست و گفت: اگر بخواهیم از آن عبور کنیم باید شجاعت داشته باشیم وگرنه در مسیرهایی می‌افتیم که کمتر کسانی حاضر می‌شوند که هزینه‌ها را بدهند و شجاعت داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر کسی قوی، امین، با اخلاص و با شجاعت کار کند و به دِین خود نسبت به مردم، انقلاب و نظام عمل کند بدون شک خداوند از او حمایت و آبروی او را حفظ می‌کند و قدرت او را تقویت می‌کند و این سنت الهی است و در آن تردید نکنید.

قالیباف خواستار تلاش دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در این راه شد و افزود: در هنگام نظارت، حمایت و گره‌گشایی، شجاعت را نیز به مدیران بدهند البته خود مدیر باید شجاع باشد اما دستگاه‌های نظارتی نباید شجاعت و انگیزه مدیر را از بین ببرند.

کد خبر 599537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.