شورای شهر در تلاش برای رفع بحران آب همدان

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان گفت: امروز موضوع مهم در همدان، کمبود آب است و برای بی‌تدبیرهای اخیر از شهروندان همدان عذرخواهی می‌کنم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اکبر کاوسی‌امید امروز _پنجشنبه سوم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالبه‌گری از وظایف اعضای شوراهای اسلامی شهر است.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی، عضو شورای اسلامی شهر می‌تواند در حوزه انتخابیه خود مشکلات شهر را بررسی کند و در صدد رفع آن برآید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان گفت: در خصوص رفع مشکلات، شوراها می‌توانند راهکارهایی را به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

وی با اشاره به بحران بی‌آبی شهر همدان، تصریح کرد: موضوع امروز شهر، نبود آب است که شهروندان را با چالش مواجه کرده و این در حالی است که از گذشته مسئولان دلسوز و متخصص این حوزه بحران را گوشزد کرده بودند. قرارگاه خاتم‌النبیا (ص) پیمانکار پروژه آب‌رسانی از سد تالوار به همدان است و اکنون به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

کاوسی‌امید خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این قرارگاه و مسئولان مربوطه قابل تقدیر است. در حال حاضر با درمان مُسکن بحران فعلی آب در کوتاه مدت با حفر چاه و اجاره چاه‌های آب کشاورزی و چشمه‌های بالادستی همدان تا حدودی مشکل آب رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ماه رمضان سال گذشته مشکلات کمبود آب شروع شد، گفت: در این راستا هشدارهای لازم به شهروندان داده نشد و به جدول قطعی‌های فعلی نیز چندان عمل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری همدان نیز در کمک به شهروندان در بخش آب غیرشرب اقدامات خوبی داشته که قابل تقدیر است.

کد خبر 599530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.