عملیات اجرایی نیمی از هنرستان‌های همجوار صنعت استان آغاز شده است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: توجه به هنرستان‌ها در دستور کار است. تفاهمنامه‌ ساخت ۳۲ هنرستان منعقد شد و اکنون حدود نیمی از آن‌ها در حال ساخت است که تعدادی از این هنرستان‌ها در جوار صنعت خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان اصفهان، همزمان با شروع هفته دولت، «محمدرضا ابراهیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سفرهای شهرستانی در پانزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های صمیمی با مدیران مدارس استان در جمع معاونان و مربیان پرورشی شهرستان فلاورجان با گرامیداشت و تبریک هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت یادآور شهیدان گرانقدری است که خود معلم بودند. معلمان عزیز شهیدان رجایی و باهنر، تربیت دینی و واجب عینی دوران خود را توجه به آموزش و پرورش می‌دانستند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه مدیران، معاونین پرورشی و مربیان به عنوان افسران جبهه تعلیم و تربیت، تصریح کرد: ترویج مبانی قرآنی در مدارس جزو واجبات و ضرورت‌های سال تحصیلی پیش رو باید باشد. اگر رفتارمان قرآنی باشد مصداق این حدیث نورانی می‌شویم: «کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ»، با غیر زبان (با عمل)، مردم را به دین دعوت کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: دستور خدای متعال است که اقامه نماز کنید. خواهش بنده از شما توجه ویژه به حوزه پرورشی خصوصاً نماز و مبانی قرآنی است. تا بتوانیم از این دوره خطرناک عبور کنیم.

کمبود نیروی انسانی به عنوان ابرچالش آموزش و پرورش

ابراهیمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی به عنوان ابرچالش آموزش و پرورش گفت: این مشکل ناشی از عدم اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دهه گذشته است. در دیدار اردیبهشت ماه با مقام معظم رهبری، ایشان نارضایتی خود را از محقق نشدن این سند اعلام کردند. برای اجرای سند تحول بنیادین از ایشان، نمره قبولی نگرفتیم پس تکلیف بر ما سخت است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم تحقق این سند، حاکم شدن تفکری بود که نه تنها قائل به سند تحول بنیادین نبودند بلکه به سندها و قرار دادهای دیگری (سند ۲۰۳۰) قائل بودند. امروز قرار بر اجرای سند تحول بنیادین است و دوره‌های مربوطه در حال برگزاری است و مدارس تحولی را نیز از ابتدای مهر با تعداد محدودی از مدارس اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، اجرای رتبه‌بندی را یکی از دستاوردها دانست و افزود: نگرش ایجاد شده در بین مسئولان عالی رتبه کشور این است که آموزش و پرورش باید در اولویت باشد و این بسیار ارزشمند است. یکی از ویژگی‌های نظام رتبه‌بندی این است که معلم، کارمند نیست. به همت دولت و مجلس رتبه بندی اجرا شد. در دوران کرونا ثابت شد معلم هیچ جایگزینی ندارد.

وی با اشاره به آسیب‌های وارد شده به حوزه‌های پرورشی و آموزشی در دوران کرونا گفت: در این دوران مقوله پرورش آسیب جدی دید، همانطور که در دوران جنگ همه برای کمک و بهبودی مجروحان و مصدومان تلاش می‌کردند و به حیات آنان توجه داشتند اکنون نیز حیات معنوی و اعتقادی دانش‌آموزان ما به خطر بسیار مهمی افتاده است و همه باید به این عزیزان کمک کنیم.

ابراهیمی یکی دیگر از دستاوردها را تلاش برای سلامت و ترویج نشاط معلمان و دانش‌آموزان دانست و اظهار کرد: در ماه گذشته بعد از ۱۳ سال، ۱۴۳ هزار معلم در سراسر کشور در مسابقات ورزشی فرهنگیان شرکت کردند که اصفهان میزبان تعدادی از منتخبین این مسابقات در مرحله کشوری بود و هم اکنون نیز میزبان دانش آموزان شرکت کننده از سراسر کشور در این مسابقات هستیم.

تفاهم نامه ساخت ۳۲ هنرستان در جوار صنعت منعقد شد

وی افزود: توجه به هنرستان‌ها در دستور کار است. در ماه رمضان گذشته در یک جلسه تفاهمنامه ساخت ۳۲ هنرستان منعقد شد و اکنون حدود نیمی از آن‌ها در حال ساخت است که تعدادی از این هنرستان‌ها در جوار صنعت خواهد بود. با آغاز به کار این هنرستان‌ها می‌توان انقلابی در این زمینه ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان پروژه مهر را بزرگ‌ترین، فراگیرترین و مهم‌ترین پروژه‌ی کشور دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین پیوست‌های معنوی این پروژه در اول مهرماه، هفته دفاع مقدس است. برای تجلیل و تکریم یادگاران دفاع مقدس و استفاده از روایت‌های این عزیزان برنامه‌ریزی شود.

ابراهیمی گفت: امیدواریم خدمت‌گزاران خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و بتوانیم دانش آموزان که بهترین امانت‌ها هستند را در راستای ارزش‌ها و هویت دینی و ملی پرورش دهیم.

کد خبر 599511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.