۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
رفع خطر از مسیر گردشگری علویان

شهردار مراغه گفت: طرح رفع خطر و آلایندگی بصری ناشی از آتش‌سوزی در مسیر توریستی بلوار طبیعت اجرا شد.

محمد مفتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص نحوه اجرای رفع خطر از مسیر گردشگری علویان، اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ پس از وقوع یک فقره آتش‌سوزی ساختمان واقع در ابتدای مسیر گردشگری علویان، این ملک توسط مالکان رها و تبدیل به یک آلاینده بصری برای شهر شد.

وی افزود: واحد رفع خطر شهرداری در راستای اجرای وظایف ذاتی خود، چندین فقره اخطار برای مالکان این ملک به منظور رفع معضل بصری و هرگونه وقوع خطرات احتمالی، صادر کرد.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: فرصت لازم جهت حذف آلایندگی داده شد که با توجه به استماع نکردن مالکان به اخطارهای صادره و تمکین نکردن آنان در فرصت‌های اعطایی، با کسب دستور از دادستان و با همراهی عوامل نیروی انتظامی، بخشی از سوله تخریب و رفع خطر شد.

مفتوحی تصریح کرد: با ارائه فرصت یک هفته‌ای مقرر شده است، مالکان نسبت برچیدن مابقی سازه اقدام کنند، در روزهای آینده سایر پرونده‌های مشابه که پیش از این توسط واحد رفع خطر برای آن‌ها اخطاریه صادر شده است، با طی مراحل قانونی به مرحله اجرا درمی‌آید؛ بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود قبل از اقدام قانونی شهرداری، نسبت به رفع خطر ملک خود اقدام کنند و مانع بروز هرگونه خطرات احتمالی شوند.

مفتوحی از دستگاه قضائی به ویژه دادستانی و فرماندهی انتظامی شهرستان در حمایت از مجموعه شهرداری به ویژه در مسائل رفع خطر، قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش ایمنا، مراغه دومین شهر بزرگ استان آذربایجان‌شرقی و مرکز شهرستان مراغه است. مراغه در جنوب‌غربی استان آذربایجان‌شرقی، شرق دریاچه ارومیه و دامنه جنوبی کوه سهند قرار گرفته است و از شمال به شهرستان تبریز، از شرق به شهرستان هشترود، از جنوب به شهرستان باروق و از غرب به شهرستان بناب دریاچه ارومیه محدود می‌شود.

کد خبر 599448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.