کمربند شمالی زنجان با برآورد ۳۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با بهره‌برداری از کمربند شمالی دسترسی شهرک‌های شمالی به معابر درون شهری و برون شهری تسهیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود بیات‌منش، شامگاه _چهارشنبه دوم شهریورماه_ در مراسم کلنگ زنی کمربندی شمالی زنجان، با بیان اینکه پروژه مهم کنار گذر و کمربندی شهر زنجان که یکی از پروژه‌های مهم و مؤثر در توسعه شهر و استان زنجان است، اظهار کرد: در اولین سفر دولت نهم بحث این پروژه مطرح و مصوب شد تا وارد فاز مطالعاتی شود و از طریق منابع عمومی و دولتی جذب اعتبار کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر با برآورد ۳,۵۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، گفت: طول کمربندی ۲۵ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه از دو سال گذشته که این پروژه قطعی شد با سفر دولت سیزدهم به استان، مجدد پروژه مطرح شد، تصریح کرد: مقرر شد از منابع مولدسازی، ارزش افزوده‌ای که برای زمین‌های دولتی، سازمان ملی، زمین و مسکن در شهر و استان زنجان وجود داشت تأمین اعتبار شود.

وی با بیان اینکه قرار داد برای قطعه پنجم دو ساله است و با توجه به اینکه منابع به صورت صددرصد پیش‌بینی شده و در حدود یک هزار تا ۱,۲۰۰ میلیارد تومان منابع خواهیم داشت، گفت: با توانمندی شرکت جهاد نصر این قطعه و قطعه بعدی تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیات‌منش گفت: در این دو پروژه ۱۰ خط عبوری برای این کمربندی پیش‌بینی شده است که شش خط مانند اتوبان زنجان تبریز و زنجان قزوین خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرک‌های شمالی که در شهر زنجان ساخته شده از دسترسی به معابر درون شهری و برون شهری کمبودهایی دارند که این پروژه این موارد را مرتفع خواهد کرد، ادامه داد: برای این قطعه که در حدود پنج کیلومتر است چیزی در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت جهاد نصر به صورت ۲۴ ماهه داریم و پیمانکار تجهیز کارگاه انجام داده است. با این حال قطعه شش نیز به طول چهار کیلومتر از انتهای این قطعه تا اتوبان زنجان تبریز مناقصه و پیمان سپاری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: دو تقاطع بزرگ در این پروژه وجود دارد تقاطع نهم و تقاطع جاده فرودگاه که تقاطع جاده فرودگاه در اولویت احداث قرار دارد. چراکه این تقاطع مشکلی که ما در دسترسی به بهشت زهرا داریم را مرتفع خواهد کرد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این مراسم، اظهار کرد: با توجه به اینکه مسکن ملی در کنار پروژه کمربندی شمالی اجرا می‌شود، بنابراین شروع این پروژه ابزاری برای زیست‌پذیرتر شدن مجموعه مسکن‌هایی است که در این منطقه احداث می‌شود. استاندار زنجان با تاکید بر اینکه این پروژه با اعتبارات مولدسازی پیشرفت خواهد کرد، در قطعه شش از دانشگاه زنجان تا نهم مسیر ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات در قطعات به نحوی نخواهد بود که قطعات پنج و شش تمام شود و اقدامی در قطعات دیگر نشود، تاکید کرد: هم‌زمان با قطعات پنج و شش کار در قطعات دیگر آغاز خواهد شد و پروژه پیشرفت خواهد کرد چراکه این پروژه ابزاری برای پرش زنجان به سمت جلو خواهد بود.

کد خبر 599444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.