اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی در منطقه یک اراک

مدیر شهرداری منطقه یک اراک گفت: فعالیت‌های عمرانی این منطقه در دو بخش پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری دنبال می‌شود که پیمانکار مشغول اجرای آن است و تاکنون علاوه بر توزیع ۲۴۰۰ تن آسفالت، ۴۲۰۰ متر جدول‌گذاری و همچنین ۱۳۰۰ مترمربع سنگ‌فرش در سطح منطقه اجرا شده است.

حسین زندیه‌وکیلی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از احداث شهرک پنج هزار واحدی در بلوار شهدای دولت که در محدوده شهرک‌های مشاور، الهیه و امین قرار دارد، برای اولین بار در صدد اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی در این محدوده برآمدیم.

وی افزود: در همین محل جدول‌های پهن با عرض یک متر میان کوچه‌ها وجود داشت که استاندارد نبود و باعث بروز حوادثی همچون افتادن وسایل نقلیه از جمله دوچرخه و خودرو حتی عابران پیاده در جداول می‌شد، از این‌رو پیمانکار در حال اصلاح عرض این جداول به میزان ۵۰ سانتی‌متر است تا از ایجاد این‌گونه مشکلات جلوگیری شود.

مدیر شهرداری منطقه یک اراک خاطرنشان کرد: از شاخص‌ترین فعالیت‌هایی که توسط نیروهای شهرداری این منطقه انجام شده است، می‌توان به احداث پارک شطرنج در کوی صنعتی اشاره کرد که مراحل پایانی روند اجرایی آن در حال انجام است و به‌زودی این پارک به بهره برداری خواهد رسید و مورد استفاده علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه یک بدون فعالیت پیمانکار و با اتکا به نیروهای امانی خود اولین پارک موضوعی شهر اراک را احداث کرده است و در اختیار شهروندان خواهد گذاشت.

زندیه‌وکیلی تصریح کرد: بخش دیگری از فعالیت‌های عمرانی شهرداری منطقه یک را احداث مسیرهای دوچرخه‌سواری تشکیل می‌دهد که در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۳۲ کیلومتر از این پروژه به صورت مسیرهای تفریحی احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری اجرای عملیات ادامه مسیر دوچرخه برای اتصال به خیابان قائم‌مقام و همچنین اجرای مسیر دوچرخه‌سواری کارگری به سمت کارخانه‌های شهر را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال حاضر در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای آغاز عملیات اجرایی هستیم.

کد خبر 599406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.