حفظ درختان وظیفه‌ای قانونی است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طولانی بودن زمان رسیدگی به برخی پرونده‌ها و زمان‌بر بودن آنها چالش‌هایی را برای شهر به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _چهارشنبه دوم شهریورماه_ در دیدار با رئیس دیوان عدالت اداری، با بیان اینکه طولانی بودن زمان رسیدگی به برخی پرونده‌ها و زمان‌بر بودن آنها چالش‌هایی برای شهر به همراه دارد، اظهار کرد: ممکن است این پرونده‌ها مربوط به برخی ساختمان‌های ناایمن یا مربوط به پرونده ساخت و سازی که به منظر شهری آسیب می‌رساند باشد، لذا رسیدگی به آنها نیازمند توجه ویژه است.

وی ادامه داد: در بعضی موارد نیز برای برخی پرونده‌ها حکم موقت دریافت می‌کنند که خطراتی را برای عامه شهروندان ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه از دستگاه‌های دولتی و عمومی توقع بیشتری برای حفظ و گسترش فضای سبز داریم، گفت: برای مثال خشک شدن درختان در برخی نهادها، در سال‌های گذشته ایجاد شده است، اما در این دوره مدیریت شهری بر حفظ درختان حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: در مجموعه باشگاه انقلاب دادگاه، رأی به عمدی نبودن خشک شدن درختان دارد، اما موضوع عمدی یا غیرعمدی بودن آن نیست، بلکه طبق قانون حفظ درختان وظیفه مجموعه‌ها و نهادها است.

پیرهادی گفت: هر گونه اقدامی در این خصوص باید با مجوز شهرداری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام مجموعه‌های نظامی، انتظامی و نهادهای دولتی و غیردولتی موظف به حفظ درختان هستند.

کد خبر 599392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.