حمل‌ونقل زائران اربعین از پایانه‌های مرزی تسهیل شود

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف ستاد بزرگداشت اربعین را هماهنگی برای تسهیل عبور زائران از پایانه‌های مرزی دانست و گفت: این اقدام برای جلوگیری از تراکم جمعیت در پایانه‌های مرزی ضروری است.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تسهیل سفر زائران اربعین با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن ایام اربعین حسینی در فصل گرما، رعایت بسیاری از نکات برای برپایی مراسم امسال ضروری است، به عنوان مثال نحوه حرکت زائران متفاوت خواهد بود و باید شب‌ها حرکت و روزها استراحت کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راهپیمایی اربعین در ستاد بزرگداشت اربعین افزود: دستگاه‌های مختلف و وابسته به وزارت کشور عضو این ستاد هستند و در نشستی که به تازگی با اعضای ستاد برگزار شد، دستگاه‌های مختلف گزارشی از پیشرفت کارها ارائه کردند و اقداماتی که در راستای هماهنگی‌های داخلی و کشور عراق باید انجام شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی یکی از وظایف ستاد بزرگداشت اربعین را هماهنگی برای تسهیل عبور زائران از پایانه‌های مرزی دانست و گفت: با توجه به گرمای هوا انجام این اقدام برای جلوگیری از تراکم جمعیت در پایانه‌های مرزی ضروری است همچنین ستاد اربعین باید جوانب دیگری مانند هماهنگی برای روان‌سازی ورود و خروج زائران یا تأمین وسایل حمل‌ونقل عمومی را در نظر بگیرد تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

وی با تاکید بر لزوم به‌کارگیری همه ظرفیت‌های لازم از سوی دولت برای برگزاری راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: افراد زیادی مشتاق شرکت در رویداد اربعین هستند که برخی از این افراد برای دریافت گذرنامه با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند و لازم است با افزایش امکانات یا ساعت کاری مراکز پلیس +۱۰ شرایطی را فراهم کند که مردم کمتر در صف بایستند و بتوانند به راحتی گذرنامه خود را دریافت کنند.

جوکار یادآور شد: راهپیمایی اربعین یک حرکت و نهضت فرهنگی، عبادی، سیاسی و معنوی است که با برنامه‌ریزی مناسب اعضای ستاد اربعین می‌تواند ظرفیتی را ایجاد کند که مردم از شرکت در آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 599372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.