مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در این بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «از "جی" تا "آتشگاه" BRT شد»، «دعوت از سفرای خارجی برای بازدید از مرکز همایش‌های اصفهان»، «آغاز فصل جدید فعالیت‌های رسانه‌ای در شهرداری اصفهان»، «به احترام مردم اصفهان؛ افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شهری»، «مشارکت شهرداری منطقه ۱۲ در پروژه تجاری و اداری میدان شهید علیخانی»، «تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری در حال انجام است / ضرورت تأسیس خانه ایثارگران»، «حلقه چهارم ترافیکی اصفهان تا چه زمانی تکمیل می‌شود؟»، «آنچه در پنجاه‌وسومین صحن علنی شورای شهر گذشت»، «تجلیل از آزادگان سرافراز شهرداری در صحن علنی شورای شهر» و «میرباقری: متولی بافت تاریخی اصفهان در شهرداری باید مشخص شود» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

از "جی" تا "آتشگاه" BRT شد

سیدعباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: چهارمین خط اتوبوس تندروی اصفهان حدفاصل پایانه جی تا سه‌راه درچه واقع در خیابان آتشگاه از روز شنبه آغاز به‌کار کرد.

وی با بیان اینکه خط چهار اتوبوس تندروی اصفهان از سه‌راه درچه در غرب اصفهان تا پایانه جی در شرق، به طول ۱۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: این خط از پایانه جی آغاز می‌شود و با گذر از خیابان‌های همدانیان، نیرو، هشت‌بهشت شرقی و غربی، نشاط، چهارراه نقاشی، فلسطین، چهارراه فلسطین، بلوار هشت‌بهشت، میدان امام حسین (ع)، شمس‌آبادی، شیخ بهایی و آتشگاه، به سه‌راه درچه می‌رسد.

دعوت از سفرای خارجی برای بازدید از مرکز همایش‌های اصفهان

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و سایر مسئولان، مقرر شد سفرای کشورهای مختلف برای بازدید از ظرفیت‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای دعوت شوند، همچنین بروشوری تهیه شود و در اختیار وزارت امور خارجه قرار گیرد تا ظرفیت‌های این مرکز به سایر کشورها معرفی شود.

آغاز فصل جدید فعالیت‌های رسانه‌ای در شهرداری اصفهان

محمدحسن مردانی، معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان از آغاز فصل جدید فعالیت‌های رسانه‌ای در مدیریت شهری اصفهان خبر داد و گفت: پس از تشکیل جلسات متعدد کارشناسی و تلاش چندماهه، شرح وظایف و حوزه عملکردی مسئولان ارتباطات در مناطق پانزده‌گانه شهرداری مورد بازبینی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون مدیران بیش از ۱۰ منطقه، معاونت و سازمان در این نشست‌های خبری حضور یافته‌اند، تصریح کرد: علاوه بر این نشست‌ها، مجموعه‌ای از تولیدات تصویری با عنوان «در جریان باشیم» به صورت روزانه در حال تولید و پخش است که هر ویدئو، یکی از پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در حال اجرای مناطق و سازمان‌های مختلف را در زمانی کوتاه و مؤثر، به شهروندان اصفهانی معرفی می‌کند.

به احترام مردم اصفهان؛ افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شهری

یکی از پروژه‌های بهره‌برداری شده در منطقه سه شهرداری اصفهان، پروژه ساماندهی بازار بزرگ اصفهان شامل آسفالت‌برداری، حفر کانال ناکش دو طرف، نوسازی تأسیسات شهری و سنگ‌فرش اصلی به طول ۹۴۰ متر است که با هدف ارزش‌گذاری به ابنیه تاریخی و ایمنی در تردد رهگذران با هزینه ۱۲ میلیارد تومانی به اتمام رسید.

ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ پایین نیز در زمینی به مساحت ۱۲۷۰ مترمربع شامل ۱۱۵۰ مترمربع زیربنا و ۴۰۰ مترمربع آشیانه احداث شده است که این پروژه با ارائه زمین توسط شهرداری منطقه یک و احداث توسط شهرداری منطقه سه با هزینه هشت میلیارد تومان با هدف تأمین ایمنی غرب بازار اصفهان و ابنیه تاریخی و فرسوده و به‌عنوان یک پروژه شاخص به بهره‌برداری رسید.

دیروز _چهارشنبه دوم شهریورماه_ همچنین عملیات اجرایی احداث خانه کودک و نوجوان در محله دردشت، در زمینی به وسعت ۱۳۵۰ مترمربع زمین آغاز شد و ساماندهی پیاده‌روهای محور تاریخی شمالی_ جنوبی شهر اصفهان قدیم که با بودجه ۲۹ میلیارد تومانی از اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز شده بود نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مشارکت شهرداری منطقه ۱۲ در پروژه تجاری و اداری میدان شهید علیخانی

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: پروژه مشارکتی تجاری و اداری در میدان شهید علیخانی شامل پنج‌هزار مترمربع دفتر کار و دو هزار مترمربع کاربری تجاری با هزینه ۶۵۰ میلیارد تومان برای تملک و اجرا در حال احداث است.

تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری در حال انجام است / ضرورت تأسیس خانه ایثارگران

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری در حال انجام است تا قدردان تمام همکاران ایثارگر و جانباز باشیم، گفت: شورای ششم آمادگی دارد تا هر اقدامی را در راستای تکریم آزادگان به‌ویژه ایثارگران حوزه مدیریت شهری، انجام دهد.

وی با اشاره به تجلیل از آزادگان فعال در بخش‌های مختلف شهرداری، ادامه داد: دعوت از آزادگان و تقدیر از آنها در صحن علنی شورای اسلامی شهر، همواره دغدغه تمام اعضای شورای اسلامی شهر بوده است.

حلقه چهارم ترافیکی اصفهان تا چه زمانی تکمیل می‌شود؟

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم طی دو سال آینده قسمتی از حلقه چهارم ترافیکی که در اصفهان قرار دارد به پایان برسد و بخش‌های خارجی حلقه نیز با همت استاندار و شهرداران دیگر شهرها عملیاتی شود.

وی ادامه داد: مأموریت اصلی حلقه چهارم ترافیکی (حلقه حفاظتی شهر) انتقال ترافیک عبوری به گونه‌ای است که مزاحمتی برای ترافیک داخل شهر نداشته باشد، همچنین مراقبت از زمین‌ها، فضای محدوده، حریم شهر و مسائل مربوط به حفظ محیط زیست از مأموریت‌های اصلی این حلقه ترافیکی است.

آنچه در پنجاه‌وسومین صحن علنی شورای شهر گذشت

علی صالحی، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جزئیات لوایح و مصوبات پنجاه‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، گفت: در این جلسه دستورات مختلفی داشت که مقدمه آن گرامی‌داشت حماسه و دلاوری‌های ۱۰ نفر از همکاران در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر بود که جزو آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس بودند.

وی ادامه داد: در پنجاه‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مصوب شد تا ساختمان قدیمی "هریتاش" در خیابان ابن‌سینا در نزدیکی مَدرس ابن‌سینا با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی که یک دانگ از این ساختمان در تملک اداره کل میراث فرهنگی و مابقی در تملک شهرداری اصفهان است، جهت عرضه و نمایش هنرهای دستی فاخر به قلم اساتید ارزشمند استان تخصیص یابد و مامن خوبی برای گردشگران و شهروندان باشد تا آنها از نزدیک با تاریخ و فرهنگ دیرینه اصفهان آشنا شوند.

تجلیل از آزادگان سرافراز شهرداری در صحن علنی شورای شهر

در پنجاه‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، از ۱۰ نفر از کارکنان آزاده شهرداری تجلیل شد؛ این اقدام به مناسبت ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی انجام شد و جمعی از کارکنان آزاده شهرداری اصفهان در این جلسه علنی حضور یافتند.

میرباقری: متولی بافت تاریخی اصفهان در شهرداری باید مشخص شود

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متولی سیاست‌گذاری کلان برای بافت تاریخی در شهرداری تاکنون مشخص نبوده است و پیگیر آن هستیم که متولی این بافت مشخص شود تا مناطق به صورت جزیره‌ای عمل نکنند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری دوره ششم به همراه سازمان میراث فرهنگی عزمی جدی برای ایجاد تحول ویژه در بافت تاریخی اصفهان دارد، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در ۴۲ سال گذشته مغفول مانده این است که متولی سیاست‌گذاری کلان برای بافت تاریخی در شهرداری مشخص نبوده است که پیگیر آن هستیم تا متولی این بافت مشخص شود.

کد خبر 599338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.